آمار گیری زنبورستان‌های آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور

مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آمارگیری زنبورستان‌های استان همزمان با سراسر کشور به مدت ۱۶ روز خبر داد.

رضا یوسفی رضایی؛ مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: آمارگیری از زنبورستان‌های استان همزمان با سراسر کشور از تاریخ ۱۴ تا ۳۰ مهر ماه به مدت ۱۶ روز با همکاری مرکز آمار ایران انجام خواهد گرفت.

رضایی افزود: پیش بینی می‌شود با توجه به پراکنش مناسب بارندگی‌ها در سالجاری و وضعیت مناسب مراتع و تلاش‌های خستگی ناپذیر زنبورداران استان، امسال نیز همانند سال‌های گذشته مقام اول تولید عسل کشور به این استان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: امسال اطلاعات استخراج شده در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی استان بصورت آنلاین درج خواهد شد.

رضایی اضافه کرد: جهت اجرای بهتر آمارگیری لازم است زنبورداران با مراجعه به تعاونی زنبورداران یا مراکز جهاد کشاورزی نسبت به تکمیل درخواست شخصی به منظور اعلام آدرس زنبورستان‌ها اقدام نمایند.

وی ادامه داد: در زمان آمارگیری هر گونه نقل و انتقال کندو‌ها ممنوع است.

لازم به ذکر است که طی آمارگیری سال ۱۳۹۶ استان آذربایجان غربی باتولید بیش از ۲۱ هزارتن عسل و داشتن بیش از یک میلیون و یکصد هزار کندو، مقام اول کشوری را از لحاظ تعداد کندو و تولید عسل به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام / س خ

آمارگیری زنبور داری در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.