رایزنان اقتصادی چند سفارتخانه به قزوین می‌آیند

مدیر نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین از سفر رایزنان اقتصادی چند سفارتخانه مقیم تهران به قزوین در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ سید مرتضی میریان مدیر نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین در جلسه شورای روابط خارجی استان گفت: رایزنان اقتصادی چند سفارتخانه مقیم تهران به دنبال نشست مشترک استاندار با معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه به زودی به قزوین می‌آیند و از توانمندی‌های اقتصادی استان بازدید خواهند کرد.

میریان افزود:این سفر، اولین سفر استانی رایزنان اقتصادی سفارتخانه‌های مقیم تهران است که از این نظر امتیاز ویژه‌ای برای قزوین به شمار می‌رود.

وی در ادامه با انتقاد از هماهنگ نبودن برخی دستگاه‌ها که سفر‌های خارجی خود را به نمایندگی وزارت امورخارجه اطلاع نمی‌دهند، گفت: درخواست می‌شود هر گونه سفر خارجی مدیران و کارشناسان دستگاه‌ها به ما گزارش شود تا در تسهیل آن همکاری لازم صورت گیرد.

میریان  از سفر هیات بازرگانی ساحل عاج به قزوین در ۲۸ مهرماه جاری خبر داد.

وی در ادامه از اعلام مخالفت وزارت امور خارجه با درخواست سفر شهردار و اعضای شورای شهر قزوین به کشور‌های ترکیه و ارمنستان و غیر ضروری بودن آن خبر داد که به دعوت یک سازمان مردم نهاد خارجی قرار بود، انجام شود.

مدیر نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین گفت: همچنین قرار است سفیر اتریش ۱۷ مهر ماه به قزوین سفر کند و این سفر به درخواست سفارتخانه این کشور خارجی در تهران انجام می‌شود و طی آن سفیر با استاندار، شهردار و رییس اتاق بازرگانی قزوین دیدار خواهد داشت.

استاندار قزوین هم در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی استان، تلاش برای افزایش روابط خارجی با کشور‌ها ضروری است.

عبدالمحمد زاهدی افزود: قزوین از حضور وابستگان سفارت‌ها و همچنین سفرای کشور‌های خارجی در ایران برای بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان استقبال می‌کند.

زاهدی اضافه کرد: سفر‌های خارجی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها باید اهداف مشخصی داشته و برای استان ثمربخش باشند.

انتهای پیام/

جلسه شورای روابط خارجی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار