وزیر صنعت در کرمانشاه؛

باید مشکلات شهرک های صنعتی مناطق زلزله زده به صورت ویژه بررسی شود

وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر لزوم تهیه بسته جامع برای رفع مشکلات صنعتگران زلزله زده گفت: تصمیمات جداگانه برای رفع مشکلات به نتیجه نمی رسد.

باید مشکلات شهرک های صنعتی مناطق زلزله زده به صورت ویژه بررسی شود به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  محمد شریعتمداری وزیر صنعت امروز پنج شنبه در نشست با صنعتگران مناطق زلزله زده سرپل ذهاب گفت:علی رغم برطرف شدن برخی مشکلات، هنوز واحدهای بزرگ تر با مشکل مواجه هستند.

وی افزود:در زمینه فعالیت های حوزه صنعت تصمیمات جداگانه ای گرفته می شود و از این رو این تصمیمات ما را به جایی نمی رساند.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحد ها کمتر از نیاز آنها بوده است، بیان کرد:در زمینه رفع مشکلات واحدها اقداماتی انجام شده است مانند امحال دو ساله وام ها که برخی از واحد ها به دلیل بدهکاری در سیستم بانکی نتوانستند از آن استفاده کنند.

وی افزود:بانک ها برای پرداخت وام یک سری وثایقی طلب می کنند که متناسب با شرایط زلزله زده نیست و باید با تدوین یک بسته کامل این مشکل را برطرف کرد.

شریعتمداری بر شناسایی نیازها و مشکلات این واحدها تاکید کرد و گفت: صندوق ضمانت باید واحدهای تملک شده را با وثایق قابل قبولی تضمین کند و بانک ها آن ضمانت را قبول کنند.

وی در پایان ابراز داشت:شهرک های صنعتی در مناطق زلزله زده به ویژه سرپل ذهاب شرایط ویژه ای دارند که باید مشکلات آن ها به صورت ویژه بررسی شود.

 ارایه تسهیلات 5850میلیارد تومانی دولت به زلزله زدگان اتفاقی کم سابقه است

استاندار کرمانشاه گفت:گستردگی خدمات دولت در زلزله کرمانشاه بی سابقه است وزیر صنعت در تامین مصالح ارزان قیمت زلزله زدگان سنگ تمام گذاشت

بازوند  در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی آسیب دیده در زلزله که با حضور زیر صنعت معدن و تجارت و صنعتگران زلزله زده در سرپل ذهاب برگزار شد؛ اظهار داشت:دولت در زلزله کرمانشاه خدمات بسیار گسترده و بی سابقه ای را به مردم آسیب دیده ارائه داد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد:دولت ۵۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب های مختلف به زلزله زدگان داده است که بی سابقه است.

وی افزود:  شریعتمداری وزیر صنعت در زلزله زحمات بسیار زیادی را کشیدند و در همان دو هفته اولیه از طریق صندوق توسعه ملی ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی ارزان قیمت برای صنایع زلزله زده مصوب کردند که کار بسیار ارزشمندی است.

وی ادامه داد: شریعتمداری برای تهیه مصالح ارزان قیمت برای روند بازسازی زلزله زدگان سنگ تمام گذاشت و با دستور ایشان آهن آلات مورد نیاز زلزله زدگان از طریق ذوب آهن اصفهان در حال تامین و عرضه است.

بازوند گفت:بانک های عامل تضامین زنجیره ای و سفته را برای وام های واحدهای صنعتی زلزله زده نمی پذیرند که این مشکل باید برطرف شود.

وی گفت: رییس جمهور در روستای فتاح بگ قصرشیرین در جمع زلزله زدگان با موضوع امهال وام های زلزله زدگان موافقت کردند و بر این اساس وام های زیر ۵۰ میلیون تمامی زلزله زدگان امهال می شود و وام های بالای ۵۰ میلیون هم توسط یک کمیته بررسی و تعیین تکلیف می شود.
 

 واحدهای صنعتی خسارت دید منتظر امهال وام ها/ مانع تراشی بانک ها در پرداخت تسهیلات 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: ۲۵ واحدصنعتی در سرپل ذهاب با بدهی۱۶۰ میلیارد ریال نیازمند امهال وام هستند.

محسن رستمی  اظهار داشت: ۶۰ واحد صنعتی در سرپل ذهاب، براثر زلزله دچار خسارت شدند که از این تعداد ۴۹ واحد درخواست تسهیلات داشته اند.

وی با بیان اینکه سه مورد از این ۴۹ واحد برای دریافت تسهیلات اقدام نکردند، افزود: تلاش ها برای پرداخت تسهیلات به ۴۶ واحد متقاضی در دست اقدام است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ابراز داشت:۲۵ مورد پرداخت تسهیلات مصوب و۱۴ مورد نیز منجر به پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه افرادی که تسهیلات را دریافت کردند نسبت به بازسازی اقدام کردند، گفت: بانکهایی که شرایط بحرانی واحدهای زلزله زده را لحاظ نمی کنند و برخورد یکسانی با متقاضیان واحدهای زلزله زده در مقایسه با شرایط عادی دارند مانعی جدی بر سر راه پرداخت تسهیلات هستند.

وی  با بیان اینکه برخی از واحدهای مذکور در تملک بانک ها هستند افزود:۲۵ واحد در این شهرستان نیاز به امهال وام دارند که کل بدهی آنان۱۶۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/س

 
 
 
 
برچسب ها: صنعت ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.