ساعت هوشمند جدید ال‌جی با ظاهر کلاسیک معرفی شد

کمپانی ال‌جی ساعت هوشمند Watch W7 را با عقربه‌های مکانیکی و تلفیق آن با تکنولوژی به صورت رسمی معرفی کرد.

ساعت هوشمند جدید ال‌جی با ظاهر کلاسیک معرفی شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماه اکتبر 2018، ماه شلوغ دنیای فناوری امسال به حساب خواهد آمد. بسیاری از شرکت‌های فعال در این زمینه برنامه معرفی محصولات خود را در این ماه تنظیم کرده‌اند. شرکت‌هایی از جمله ال‌جی، سامسونگ، HMD Global و از همه مهم‌تر هوآوی خود را آماده کرده‌اند تا از آغاز این هفته معرفی گوشی‌ها و محصولات خود را آغاز کنند.

این شرکت برنامه معرفی پرچمدار خود را برای 4 اکتبر حاضر کرده بود و این کار را انجام داد و در کنار مراسم رونمایی خود، از ساعت هوشمند جدید خود، Watch W7 هم رونمایی کرد. این ساعت هوشمند ظاهری عجیب دارد چرا که با وجود هوشمند و دیجیتال بودن، عقربه‌های مکانیکی کلاسیک ساعت‌های قدیمی را هم دارد.

ساعت هوشمند جدید ال‌جی با ظاهر کلاسیک معرفی شد

ساعت Watch W7 را می‌توان خاص‌ترین ساعت هوشمندی دانست که ال جی تا کنون تولید کرده که به نوعی یک ساعت هایبرید به حساب می‌آید. این گجت پوشیدنی عقربه‌های مکانیکی داشته و در زیر عقربه‌ها، نمایشگری ۱.۲ اینچی قرار گرفته که سیستم عامل Wear OS گوگل را اجرا می‌کند. قیمت این ساعت نیز ۴۵۰ دلار تعیین شده و از ۲۲ مهر فروش آن آغاز می‌شود. W7 یک ساعت هوشمند با صفحه نمایش بزرگ به حساب می‌آید و برای کاربرانی که مچ دست ظریف‌تری دارند، خیلی خوب نخواهد بود.

برای ساخت این ساعت، ال جی با شرکتی به نام Soprod همکاری کرده تا بتواند عقربه‌های مکانیکی را با نمایشگر ادغام کند. این عقربه‌های مکانیکی علاوه بر نمایش ساعت، چیزهای دیگری مثل ارتفاع به کمک ارتفاع سنج، فشار و همچنین تایمر و قطب نما را هم نمایش خواهند داد. به عنوان یک ساعت هوشمند، Watch W7 می‌تواند تا دو روز عمر باتری داشته باشد اما عقربه‌های مکانیکی می‌توانند تا صد روز با یک بار شارژ، زمان را به کاربر نشان دهند که برای چنین منظوری، باید ساعت را در حالت Watch-Only قرار داد و نمایشگر در طول این زمان خاموش خواهد بود.

ساعت هوشمند جدید ال‌جی با ظاهر کلاسیک معرفی شد

این ساعت دو دکمه و یک پیچ چرخان هم در سمت راست خود دارد و دارای بندهای استاندارد ساعت 22 میملیمتری است. همچنین از آنجایی که در استفاده از Wear OS این عقربه‌ها می‌توانند مزاحم باشند، کافی است دکمه بالایی در سمت راست ساعت را نگه دارید تا عقربه‌ها به سمت بالا بروند و بتوانید متون و محتوای در حال نمایش را ببینید که یک قابلیت جالب برای کاربران به حساب خواهد آمد. این ساعت جایگزین  دستبند سلامتی نخواهد بود چون سنسور پایش ضربان قلب در آن قرار نگرفته است. W7 حتی دارای GPS و پشتیبانی از LTE نیست. این ساعت درواقع ترکیبی از سیستم عامل Wear OS با یک ساعت مکانیکی است. نداشتن برخی ویژگی‌ها از جمله سنسورهای سلامتی را می‌توان نادیده گرفت اما نبود NFC و پشتیبانی نکردن از گوگل پلی، قطعا می‌تواند برای فروش جهانی این ساعت مشکل‌ساز شود؛ مخصوصا که قیمت 450 دلار برای آن در نظر گرفته شده است. حتی شیشه رویی ساعت نیز از جنس سفایر نیست و این یعنی مقاومت Watch W7 در برابر خط و خش به اندازه یک ساعت کلاسیک که ممکن است قیمت کمتری داشته باشد، کمتر خواهد بود.

نکته ناامیدکننده بعدی، این است که ال‌جی همچنان از پردازنده قدیمی، پرمصرف و کند Snapdragon Wear 2100 استفاده کرده در صورتی که چندی پیش پردازنده‌های جدید کوآلکام برای گجت‌های پوشیدنی معرفی شد که تمام مشکلات پردازنده قدیمی را حل کرده‌اند و حتی مصرف انرژی به مراتب بهتری دارند. استفاده از Wear 2100 شاید به این دلیل باشد که این ساعت حتی از تمام ویژگی‌های Wear OS در زمینه سلامتی یا پرداخت‌های موبایلی پشتیبانی نمی‌کند اما حداقل اگر پردازنده جدیدتر استفاده می‌شد، عمر باتری دستگاه از این هم بهتر می‌توانست باشد.

ساعت هوشمند جدید ال‌جی با ظاهر کلاسیک معرفی شد

در پایان باید گفت که با خرید Watch W7 پول برای طراحی هایبرید، عقربه‌های کلاسیک و بدنه استیل این ساعت پرداخت می‌شود. فراموش نکنید که Wear OS اخیرا یک بروزرسانی خیلی خوب دریافت کرد که ویژگی‌های جدیدی مخصوصا در حوزه سلامتی به آن اضافه شد اما تقریبا شما هیچ‌کدام از این ویژگی‌های جذاب را نخواهید داشت و با داشتن پردازنده قدیمی، عملکرد ساعت نیز عالی نخواهد بود. جالب است بدانید این ساعت از نظر بسیاری از افراد، احمقانه‌ترین ساعت هوشمند جهان شناخته شده است.

ساعت هوشمند جدید ال‌جی با ظاهر کلاسیک معرفی شد


بیشتر بخوانید: نسخه جدید Wear OS گوگل منتشر شد


انتهای پیام/

ال‌جی ساعت هوشمند جدید خود، Watch W7 را رونمایی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار