حضور سرزده شهردار تهران در بازار تهران و تکیه نفرآباد/ رونمایی از تندیس قیصر امین پور + تصاویر

محمدعلی افشانی در جریان برنامه تهران‌گردی خود به صورت سرزده از بازار تهران و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی افشانی شهردار تهران صبح امروز با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برنامه تهران گردی خود را به مناسبت فرا رسیدن «روز تهران» آغاز کرد.

شهردار تهران پس از زیارت مزار حضرت عبدالعظیم حسنی در تکیه نفرآباد که در جوار حرم حضرت عبدالعظیم قرار گرفته حضور یافت و با هیئت امنای این تکیه دیدار و گفتگو کرد.

تکیه نفرآباد قدیمی‌ترین تکیه تهران است که 600 سال قدمت دارد.

حضور سرزده شهردار تهران در بازار تهران

وی در ادامه در منزل شهید امیررضا امیری حضور یافت و با خانواده این شهید بزرگوار به گفتگو پرداخت.

افشانی در این دیدار با بیان اینکه کشور ما همواره مورد تهدید بوده و برای مبارزه با این تهدیدات عده‌ای از هموطنان باید فداکاری می‌کردند، گفت: در دوران دفاع مقدس که فرزند شما به منظور دفاع از کشور جان خود را فدا کرد. شهیدان یک ایثار ارزنده را برای دفاع از کشور رقم زدند و لذا مردم ایران هم قدردان این فداکاری‌ها هستند.

شهردار تهران در خصوص وضعیت این خانه که به دلیل قرار گرفتن در یکی از طرح‌های شهری ظاهری نامناسب پیدا کرده است، گفت: ان شاءالله با دستوری که به شهرداری منطقه داده‌ام، این خانه تملک و به موزه انتظار تبدیل خواهد شد و ملکی دیگر در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

حضور سرزده شهردار تهران در بازار تهران

شهردار منطقه 20 نیز که در این دیدار حضور داشت، اظهار کرد: این ملک در سال 92 یک میلیارد و 300 میلیون تومان قیمت گذاری شده بود که اکنون باید دوباره قیمت بازنگری شود و با شرایط جدید نرخ آن به دست آید.

در این برنامه تهران گردی که تا عصر امروز به طول خواهد کشید، احمد مسجدجامعی و محمدجواد حق شناس از اعضای شورای شهر تهران افشانی را همراهی خواهند کرد.

شهردار تهران در ادامه با حضور در بافت مرکزی بازار تهران از محلی دیدار کرد که گفته می‌شود متعلق به دوران صفویه است.

شهردار تهران در ادامه بازدید از مراکز تاریخی تهران، با حضور در اداره پلیس آگاهی تهران از امارت کلاه فرنگی بازدید کرد. در جریان این بازدید، احمد مسجد جامعی پیشنهاد داد تا امارت کلاه فرنگی به موزه نیروی انتظامی تبدیل شود. پس از این بازدید افشانی از موزه مقدم و دانشگاه خوارزمی نیز بازدید به عمل آورد.

رونمایی از تندیس قیصر امین پور

آخرین بازدید افشانی مربوط به بازدید از خیابان قیصر امین‌پور در محله سعادت آباد بود که ظهر امروز به همراه چند تن از اعضای شورای شهر انجام شد.

شهردار تهران ضمن رونمایی از تندیس قیصر امین پور در این چهارراه که تا یک ماه پیش میدان قیصر امین پور بود، گفت: قیصر در جامعه هنری ایران جایگاهی بالا داشت که مردم او را دوست دارند و باید کارهایی برای او انجام شود که شایسته شأنش باشد.

حضور سرزده شهردار تهران در بازار تهران و تکیه نفرآباد/ رونمایی از تندیس قیصر امین پور + تصاویر

وی افزود: اگرچه نامگذاری این مکان به نام قیصر کاری پسندیده بود، اما در شأن او نبود.

افشانی با اشاره به زمان مطلع شدن خود از حذف فیزیکی میدان قیصر امین پور  گفت: در آن زمان به صورت شبانه به این محل آمدم و تصمیم گرفتم که این چهارراه به نام قیصر تغییر نام پیدا کند. بنابر این طرح آن را به صورت دو فوریتی به شورا دادم و اعضای شورا این تغیر نام را تصویب کردند.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم که همه بتوانیم قدردان انسان‌های بزرگی باشیم که برای ملت تلاش فراوان کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار