تقوی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

تاخیر صنایع تبدیلی برای خرید گوجه،یکی از عوامل گرانی رب

یک مقام مسئول گفت:تاخیر صنایع تبدیلی برای خرید گوجه فرنگی و افزایش قیمت عوامل بسته بندی منجر به افزایش قیمت رب گوجه در بازار شد.

روز/تاخیر صنایع تبدیلی برای خرید گوجه،یکی از عوامل گرانی ربغلامرضا تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه،گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه گوجه فرنگی گلخانه نقش چندانی در تامین نیاز داخل نداشته است، اظهار کرد: از ابتدا گوجه فرنگی گلخانه برای صادرات بوده و کمترین نقش را در تامین بازار داخل داشته است چرا که عموم مردم انتظار دارند که گوجه فرنگی را با قیمت مناسب از بازار خریداری کنند، در حالیکه قیمت تمام شده گوجه فرنگی گلخانه از ابتدا به سبب مواد اولیه نظیر بذر،شیوه کشت و...تطابقی با گوجه فرنگی بوته ای نداشته است.

وی با اشاره به اینکه گوجه فرنگی گلخانه از ابتدا بار تامین نیاز کشور را به دوش نمی کشید،افزود: این درحالی است که با توسعه سطح زیر کشت در آینده ممکن است بخش اعظمی از نیاز کشور از این طریق تامین شود.


بیشتر بخوانید: ممنوعیتی برای صادرات گوجه فرنگی گلخانه‌ای وجود ندارد


تقوی درباره علل گرانی قیمت رب گوجه فرنگی در بازار گفت: تاخیر صنایع تبدیلی برای خرید گوجه فرنگی و افزایش قیمت قوطی،کارتن و سایر عوامل موثر در بسته بندی منجر به افزایش قیمت رب گوجه در بازار شد، درحالیکه اگر صنایع تبدیلی زودتر اقدام به خرید گوجه از کشاورزان کرده بودند،نوسانی در قیمت رب گوجه نداشتیم.

به گفته این مقام مسئول تاخیر صنایع تبدیلی در خرید گوجه فرنگی موجب شد تا کشاورزان به سبب جبران هزینه تمام شده خود اقدام به صادرات محصول به بازارهای هدف کنند که درنهایت این امر منجر به افزایش قیمت گوجه در بازار داخل شد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها و گیاهان دارویی در پایان تصریح کرد: صادرات گوجه فرنگی گلخانه نه تنها تاثیری بر موضوع نوسان قیمت ندارد،بلکه در سال های آتی منجر به توسعه کشت محصولات گلخانه ای با کیفیت بهتر و سرعت عمل بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

صادرات گوجه فرنگی گلخانه تاثیری بر گرانی گوجه ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار