کرانچار: اردوی تیم ملی امید هدفم را تامین کرد/ تیم ما کیفیت لازم برای صعود به المپیک دارد

سرمربی تیم ملی امید گفت: اردوی تیم ملی امید هدفم را تامین کرد و امیدوارم جایگزین‌های مناسبی در پست‌های مختلف پیدا کنیم.

کرانچار: اردوی تیم ملی امید هدفم را تامین کرد/ تیم ملی امید کیفیت لازم برای صعود به المپیک داردزلاتکو کرانچار سرمربی تیم ملی امید در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اردوی تیم ملی امید و چقدر امیدوار به شکستن طلسم صعود نکردن تیم ملی به المپیک است، اظهار کرد: به هر حال این اردوی تکمیلی است و بازیکنانی که در جاکارتا حضور داشتند بناست که بیشترین بار مسابقات مقدماتی المپیک 2020 را به دوش بکشند و این اردو را برگزار کردیم تا برخی از بازیکنانی که در گذشته نتوانستند در تیم ملی حضور یابند ما آنها را بررسی کنیم . همچنین بازیکنان جوان در رده های سنی 17الی 20 سال که پتانسل لازم را دارند شاید به این اردو دعوت شوند. این اردو هدفم را  تامین کرد و من امیدوارم از این بازیکنان که ترکیبی از جوانان و با تجربه ها هستند بتوانیم یکسری جایگزین های مناسب برای برخی از پست های خود در خطوط دفاع، مانی و حمله  پیدا کنیم.  

او درباره اینکه جایگزینی برای دروازه بان و دفاع وسط پیدا کردند یا نه! بیان کرد: من منظورم این نبود که ضعف زیادی در خط دفاع داریم بلکه بیان کردم که تعداد نفراتمان در این پست ها کم است و هر کدام از بازیکنان باید جایگزین مطمئن  و رقیب داشته باشند و بتوانیم بازیکنان حاضر در جاکارتا را در بالاترین سطح قرار بدهیم. 

 موفقیت در برگزاری بازی دوستانه بستگی به روابط بین الملل دارد 

کرانچار درباره لغو بازی تدارکاتی با تیم ملی عراق و اینکه کمبود امکانات به تیم ملی امید ضرر نمی زند، گفت: تا این لحظه مطمئن نیستیم که بازی دوستانه با تیم ملی عراق لغو شده است و این تیم یکسری مشکلات برای جمع کردن تیم زیر 21 سال خود دارد و شاید در این 7 روز موفق شوند مشکلات خود را برطرف کنند و چه بسا این بازی برگزار شد. تیم ملی عراق لیستی از بازیکنانش دارد اما هنوز این لیست قطعی نشده است. البته ما به دنبال پیدا کردن جایگزین برای دیدار دوستانه با تیم ملی عراق  هستیم و به سراغ تیم های آسیای میانه و خاور میانه رفتیم تا آنها به ایران بیایند و با تیم ملی امید بازی تدارکاتی برگزار کنند و اینکه در این راه موفق شویم بستگی به مسئولان امور بین الملل دارد. 

اصرار به برگزاری بازی دوستانه با حریفان قدرتمند دارم 

سرمربی تیم ملی امید درباره اینکه تیم های ملی ژاپن  و کره جنوبی با بازیکنان فوق ستاره خود در اروپا همیشه به المپیک صعود می کنند و آیا تیم ملی امید ایران با این امکانات می تواند طلسم چندین ساله راه نیافتن به المپیک را بشکند، اظهار کرد: این امکانات را داریم اما ما وابسته به بازی های قدرتمند بین المللی هستیم و تیم ملی ب و امید ایران به دیدارهای دوستانه نیاز دارد تا تجربه خوبی بدست آورد. ما تیم ملی امید را 2، 3 ماه پیش  برای المپیک جمع کردیم و این تیم بعد از برگزاری  3 بازی دوستانه و 4 بازی های  آسیایی جاکارتا از لحاظ ساختاری و تاکنیکی رشد کرد به همین علت من اصرار دارم که با حریفان قدرتمند تدارکاتی بازی کنیم که این تیم را به سطحی برسانیم که بتواند در بازی های مقدماتی المپیک به موفقیت دست یابد. بازیکنان ما صاحب استعداد هستند و در لیگ برتر حضور دارند و حتی در ترکیب اصلی تیم های خود هستند و بازی هم می کنند. به نظرم  این حق را داریم که امیدوار باشیم که این نسل از  تیم ملی امید بعد از 42 یا 44 سال موفق شوند که به المپیک راه یابند. 

 با همه مربیان جو خوبی در تیم ملی امید ایجاد می کنیم 

او درباره اینکه با مربیانی همانند کی روش و برانکو برای شناخت بهتر بازیکنان صحبت می کند یا نه! اظهار کرد: بله با برانکو درباره بازیکنان جوان که برای حضور در ترکیب اصلی با سایر نفرات رقابت می کنند صحبت کردم. همچنین قصد دارم بعد از پایان اردو ، پیش قلعه نویی بروم اگر چه با این مربی همواره در تماس هستم. با نمازی سرمربی تیم ذوب آهن، علی دایی سرمربی تیم سایپا وجلالی سرمربی پیکان که بیشترین تعداد بازیکن در تیم ملی امید دارند صحبت می کنم و با سایر مربیان لیگ برتر از جمله سرمربی  فولاد خوزستان که این باشگاه آکادمی خوبی دارد مذاکره می کنم. به طور حتم با همه مربیان در تماس خواهیم بود تا از تجربیات آنها استفاده کنیم و تلاش خود را می کنیم که به طور مشترک و با همه مربیان جو خوبی در تیم ملی امید ایجاد کنیم و تعامل کافی را برای تبادل اطلاعات به وجود آوریم.

سرمربی تیم ملی امید در پایان درباره اینکه به تیم ملی امید برای راه یابی به المپیک 2020 امیدوار باشیم، خاطر نشان کرد: به تیم ملی ب و المپیک که می تواند فایده زیادی داشته باشد باید امیدوار باشیم. همانطور که بیان کردم تعداد زیادی از بازیکنان که در جاکارتا نبودند و نتوانستیم آنها را به این مسابقات ببریم به طور حتم این بازیکنان به اردو ملحق می شوند. امیدوارم با کیفیتی که تیم ملی امید دارد بتوانیم به المپیک 2020 راه یابیم. 


بیشتر بخوانید: 

ماجدی: تیم کاملی را به انتخابی المپیک اعزام می‌کنیم/ حضور لژیونر‌ها توان تیم امید را افزایش می‌دهد

دیدار تیم ملی فوتبال امید ایران با عراق لغو شد

شاهرودی: برای صعود به المپیک نباید دغدغه زمین تمرین داشته باشیم/ هیچ پولی از فدراسیون فوتبال نگرفته ایم


انتهای پیام/ 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار