واکنش طالبان به افزایش تلفات غیر نظامیان افغانستان در ماه گذشته

گروه طالبان در واکنش به افزایش تلفات غیر نظامیان در ماه سپتامبر 2018 در افغانستان با انتشار اعلامیه‎ای آمریکا و ارتش افغانستان را مقصر این وضعیت دانست.

واکنش طالبان به افزایش تلفات غیر نظامیان افغانستان در ماه گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه طالبان در واکنش به افزایش تلفات غیر نظامیان در ماه سپتامبر 2018 در افغانستان با انتشار اعلامیه‎ای آمریکا و ارتش افغانستان را مقصر این وضعیت دانست.

در بیانیه طالبان آمده است: پروسه کشتار عمدی و دسته جمعی افغان ها در این ماه با اوج وحشت جریان داشت. طالبان با مقصر خواندن آمریکایی ها و نظامیان افغانستان اعلام کرد که ماه سپتامبر سال 2018 میلادی از لحاظ تلفات غیر نظامیان یک ماه خونین بود و پروسه کشتار عمدی و دسته جمعی افغان ها در این ماه با اوج وحشت جریان داشت.

پیش از این، گروه دادخواهی و حفاظت از غیر نظامیان نیز با انتشار اعلامیه‌ای گفته بود که در ماه سپتامبر 2018 تلفات بیشتری به غیر نظامیان، در مناطق حکومتی و از سوی نیروهای امنیتی افغانستان صورت گرفته است.

بر اساس گزارش گروه دادخواهی از مصئونیت غیر نظامیان (CPAG) در ماه سپتامبر، 240 غیر نظامی کشته و 350 تن دیگر زخمی شده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.