باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

نگاهی به تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای/ سرخوشی کاذب خریداران از تخفیف‌های استثنایی! + سند

نگاهی به تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای/ سرخوشی کاذب خریداران از تخفیفات استثنایی + سندتخفیف‌های ارائه شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌تواند به علت عرضه و تقاضا و اقتصاد مارکتینگ باشد، اما گویا انحرافاتی نیز در این مسیر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عرضه محصولات غذایی و بهداشتی و مارکتینگ در حال گذر از حالت سنتی به مدرن است و به تدریج مغازه های بقالی و خوار و بار فروشی کم رونق شده اند.

هر چند این اتفاق در کشورهای پیشرفته مدت هاست که روی داده، اما در کشورهایی مانند ایران این تحول به تدریج و با سرعت کمتری در حال انجام است؛ اما در این مسیر انحرافاتی نیز رخ می دهد که می تواند منظور اصلی و هدفگذاری اصلی از ایجاد و ترویج فروشگاه های بزرگ زنجیره ای را مخدوش کند.

رمزگشایی از تخفیف های فروشگاه های زنجیره ای

چندی پیش که برای خرید به یکی از این فروشگاه های زنجیره ای مراجعه کردم، چند قلم کالا را در سبد خرید گذاشتم و پس از پرداخت مبلغ رسید را از صندوقدار گرفتم و طبق معمول پس از کنترل مبالغ و کالاهای خریداری شده، نگاهی هم به متن پایانی رسید کردم که نوشته بود: ((سود شما از این خرید مبلغ 75400 ریال )).

بی اختیار بدون اینکه بدانم این تخفیف ها از کجا و به چه علت اعمال می شود، احساس رضایتمندی خوبی بابت این تخفیف داشتم. عصر وقتی مادرم به خانه برگشت، چند قلم کالا از مغازه محله خریداری کرده بود که چند قلم آن با خریدهای من مشترک بود. وقتی کالاهای خریداری شده را داخل کابینت می گذاشتم، متوجه چیز عجیبی شدم. مایع تمیز کننده ای که از یک شرکت با یک تاریخ تولید بود، دو قیمت متفاوت برای مصرف کننده داشت!

وقتی سایر کالاها را نیز چک کردم متوجه شدم قیمت همه محصولاتی که از فروشگاه زنجیره ای خریداری کرده ام، بسیار بالاتر از قیمت محصولاتی است که بر روی کالاهای مغازه درج شده است. به عنوان مثال قیمت یک قوطی کنسرو ذرت از یک مارک با تاریخ تولید مشابه حدود 2 هزار تومان تفاوت قیمت داشت. یک کالا با یک تاریخ تولید از یک کارخانه با دو قیمت متفاوت!

وقتی قیمت سایر اقلام را نیز کنترل کردم، متوجه شدم قیمت مصرف کننده بسیاری از کالاهای موجود در فروشگاه های بزرگ زنجیره ای گرانتر  از قیمتی است که بر روی کالاهای مغازه ای درج شده است.

دو نمونه از این تخفیف‌ها از دو فروشگاه زنجیره ای معروف در عکس‌های زیر قابل مشاهده است:

نگاهی به تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای/ سرخوشی کاذب خریداران از تخفیفات استثنایی !

قیمت درج شده روی پنیر ۱۰ هزار تومان، قیمت فروشگاه دو هزار تومان گرانتر و با تخفیف، ۱۴۰۰ تومان گرانتر از قیمت روی کالا!

نگاهی به تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای/ سرخوشی کاذب خریداران از تخفیفات استثنایی !

قیمت روی کالا ۱۷۳۰۰ تومان، قیمت فروشگاه  ۲۲۹۰۰ تومان و قیمت  با تخفیف، تنها ۵۰ تومان زیر قیمت درج شده روی کالا!

تفاوت تخفیف واقعی و غیر واقعی

از لحاظ اقتصاد مارکتینگ، خریدهای کلان و عمده دارای تخفیف های ویژه و ریزش قیمت است و کارخانه های تولیدی درصدی تخفیف را برای خریدهای عمده در نظر می گیرند که فروشنده بتواند علاوه بر محاسبه سود خود، تخفیف هایی را نیز به مشتریان بدهد. تا کنون تصور می کردم منشا این تخفیف ها اصول مارکتینگ و قواعد مربوط به خرید عمده و خرده فروشی است اما تازه فهمیدم که اینگونه نیست. در خوش بینانه ترین حالت می توان گفت تولید گنندگان قیمت سفارشات خریداران عمده و فروشگاه های زنجیره ای را با هماهنگی قبلی بیشتر از قیمت واقعی درج می کنند که هنگام فروش در ظاهر به مشتری تخفیف داده شود، اما در اصل نه تنها تخفیفی داده نشده بلکه برخی محصولات را گرانتر از حد معمول به فروش رسانده اند که در نمونه کالای بالا مشاهده کردید.

بروز این پدیده می تواند علاوه بر مخدوش کردن فعالیت فروشگاه های زنجیره ای بزرگ، تحول از فروش سنتی به مدرن را نیز به شکست منجر سازد.

در این میان حضور و نظارت دقیق نهادهای ناظر مانند سازمان بازرسی و تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. نظارتی که خلا آن تاکنون مشهود بوده و ظاهرا ساز و کاری برای جلوگیری از تخلفات احتمالی وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۵:۳۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
فروشگاه زنجیره جانبو در حال جمع آوری بیش از ۵۰۰ شعبه خود در کل ایران هستند و قست ونیت از اینکار لطمعه زدن به اقصاد و بیکار کردن بیش از ۲ هزار نفر نیرو ایرانی هست لطفاً اطلاع رسانی کنید
Iran (Islamic Republic of)
کارکوش
۱۸:۳۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
تمام این اشفتگیها بر می گدد به عدم وجود قانون ومسئولین بی کفایت وزیر چتر اختشاش اقتصاد وعدم کنترول ونظارت از این بازار اشفته وناشفاف می شود به جای ماهی نهنگ صید کرد .فرصت برای جعل اکاذیب اختلاص وارتشا و در خلع قانون کم فروشی بد فروشی کلاه برداری در سطح کلان امکان پذیر است .ما ملت مثل خانواده بی پدریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۴ دی ۱۴۰۰
وقتی درکشور حرامخوری رواج پیدا کرده است یعنی تمام اقشار جامعه ایران ، چه از قبیل بازاریان ، کارمندان دولت ، واردکنندگان و توزیع کنندگان کالاهای مورد مصرف مردم و.... چه وقت کشور ایران در سطح کشور چین ، ژاپن و سایر کشورهای پیشرفته قرار خواهد گرفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۸ دی ۱۳۹۹
بازار انحصاری بهتر از این نمیشه از اول انقلاب این همه فروشگاه زده شد هر روز قیمت بالاتر از روز دیگر مردم ما طعم واردات و ارزانی را نکشیدند اگر میشد ؟؟؟ رقابت بدونه رقیب فقط شعار و روشهای نوین کلاه برداری؟ ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
آقا موتورسیکلت هم فروشی دارید?
چه متورایی?
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۰۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
بعضی مغازه ها به دلیل این که فروش کمتری دارن قیمت اجناسشون میتونه قدیمی و ارزونتر از مغازه های پر فروش باشه و این طبیعیه و فروشگاههای پر فروش هر روز جنس جدید میارن که قیمتشون به روز تره.حتی با چند روز تفاوت تاریخ تولید قیمتها میتونه تغییر کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
فروشگاه فقط و فقط رفاه
Iran (Islamic Republic of)
ایران اسلامی
۱۷:۳۰ ۰۹ دی ۱۳۹۸
نظآرت و کنترل بسیار بسیار بسیار ضعیفه.فرد دلسوز هم کم هست.وجدان و انصاف هم ازبین رفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
مغازه ها هم بدتر از این فروشگاها هستن ،همه هم میدونیم ،که مغازه دارا اجناس رو از روی قیمت خودش کمتر نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
m.m
۱۱:۴۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
هر كي به هر كي
تو روز روشن گرون مي فروشن بهت مي گي چرا گرون ميدي ميگه همين كه هست ؟؟
درست كردن و ساز و كار دادن واسه همه چيز فراهمه ، فقط بايد بخوان كه اوضاع درست بشه وقتي كه نخوان بايد واسه همه چي ناله بزنيم .
جاي حسرت فراوان داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
سلام دوستان بنده این بار سبد کالا رو بخاطر تبلیغات رفتم افق کوروش خریدم ولی همه چی برام روشن شد بعضی از کالاها رو ارزونتر می فروشن به عنوان مثال برنج رو با قیمت تقریبا پنج هزار تومان ارزونتر از بازار می فروشن ولی بقیه چیزها رو از یه مارک معروف مثل... که مشتری نیازی نمیبینه اونو بخره تا تخفیف هم شاملش بشه میرم چیزی رو می خرم که ارزونتر دربیاد ولی گویا این فروشگاهها با شرکتهایی قرارداد می بندن که اجناس اونا فقط به فروش بره به همین خاطر یه تخفیفی هم برای مشتری قائل میشن در حالی که مغازه ها اجناسی با مارکهای دیگر دارن که میتونه ارزونتر دربیاد به هر حال اینا همش تبلیغاته تخفیف میدن ولی برای اجناسی که مدنظر خودشونه و تنها اون اجناس رو تو فروشگاه به فروش می رسونن کاش این سبد کالاها تو فروشگاههای کوچک هم قابل دریافت می بود
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۱۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
ما مردم باید همیشه حرص رو بخوریم. شما می گید چرا نظارت روی این مسائل نیست. هست دقت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۱:۱۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
متاسفانه نظارتی به فروش نیست
دیشب پکیج و رادیاتور قیمت میکردم از 8500000 بود تا 6500000. آخه یه مارک و یه مدل چطور باید 2000000 تومان تفاوت قیمت وجود داشته باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
ولی انصافأ جانبو بهتر از کوروش چون زیاد سود نمیدن به خریدات معلومه که بیشترش قیمت واقعی اجناس بعدم در ازای هر بار خرید یه مبلغ کمی تو کارت ذخیره میشه که بعدم میتونی ازش استفاده کنی من بیشتر خریدامو از جانبو میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
ارزان فروشی فروشگاه های زنجیره ای برای ضربه زدن به کسب و کار مغازه های بقالی محله ، جرم است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
بازرسان سازمان بیمه تامین اجتماعی به فروشگاه های زنجیره ای مراجعه کنند ، اغلب فروشندگان و صندوق داران این فروشگاه ها هیچ گونه بیمه درمانی و بیمه بازنشستگی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
س.ز
۱۰:۳۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
من هر بار که از فروشگاه جانبو یا کوروش خرید کردم چون پول نقد پرداخت می کنم قیمت ها رو رند می کنن مثلا اگه تو فاکتور قیمت خریدت 10025 تومن بشه رندش میکنن بهت میگن 10100 میشه یعنی باقی پولتو نمیدن یبار تماس گرفتم به صدای مشتری کوروش اعتراض کردم ولی فایده ای نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
برخورد فروشنده های کوروش با مشتری خوب نیست من هر دفه رفتم برای خرید دیدم با یکی درگیری لفظی داشتند
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۱۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
منم از فروشگاه یه دستمال مرطوب گرفتن که قیمت رو جلدش رو زده بود 10 هزار تومن چون با چند قلم دیگه خرید کرده بودم متوجه قیمتش نشدم ولی بعد که اومدم خونه دیدم رو فاکتور زده 12 تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
این تخفیفات صوری و دستکاری کردن قیمت ها ، باعث فریب و جذب مشتریان و ورشکستگی مغازه های سوپرمارکت محله میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
گسترش بی رویه این فروشگاه های زنجیره ای ، باعث نابودی و ورشکستگی مغازه های خرده فروشی مواد غذایی شده ( بقالی ها و سوپرمارکت ها ) . متاسفانه این فروشگاه ها ، هیچ کدام از فروشندگان خود را بیمه نمیکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
من سفری به استانبول داشتم و وقتی میخواستم چند عدد لباس بخرم. فروشنده که حتی زبان انگلیسی هم نمیدونست 10 دقیقه زمان گذاشته بود که به من بگه شما اگه تا الان 50 لیر خرید کردی ، اگه 5 لیر دیگه خرید کنی . فلان جنس رو که قیمتش 30 لیر هست رو رایگان بهت میدن
امیدوارم یه روز همه چی درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
مشکلات در جامعه ما بسیار زیاد هست و هر روز خبرهای تازه ای میشنویم . من آخر همه ی ِ این خبرهایی که میخونم به این می رسم که بسیاری از افراد دارن از اعتماد مردم سوء استفاده می کنند. چرا کسی وجدان درد نمیگیره؟ چرا همه میخوان حق دیگری رو بخورن؟ چرا همه عصبی هستن؟ واقعا چرا؟ چرا من که یه جونن 30 ساله هستم باید برای خرید کوچیکترین جنس از مواد خوراکی مانند سوسیس گرفته تا لوازم خانگی کلی جستجو کنم و وقت بذارم که یه وقت سرم کلاه نره که آخرش هم میره.
Germany
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۰۸:۵۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
شاید میخوان بگن جنس گرونه واگه کسی ارزون داد به این دلایله !!! نترسید جنس ارزون نمیشه
-
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
مردم بدانند کارخانه ها فروشگاهها سر مردم کلاه میگذارند هیچ کس هم نیست نظارت کند . من از رهبر معظم انقلاب درخواست می کنم فکری به حال این آشفته بازار بکنند چون هیچ کس نیست رسیدگی بکند . چطور می شود قیمت درج شده روی یک کیک 1500 باشد اما در مغازه 500 تومان فروخته شود . تخلف به این آشکار . اگر باور ندارید برید یک نمونه را بررسی کنید .!!!
-
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
مردم بدانند کارخانه ها فروشگاهها سر مردم کلاه میگذارند هیچ کس هم نیست نظارت کند . من از رهبر معظم انقلاب درخواست می کنم فکری به حال این آشفته بازار بکنند چون هیچ کس نیست رسیدگی بکند . چطور می شود قیمت درج شده روی یک کیک 1500 باشد اما در مغازه 500 تومان فروخته شود . تخلف به این آشکار . اگر باور ندارید برید یک نمونه را بررسی کنید .!!!
Sweden
مرتضی
۰۸:۴۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
از فروشگاه کوروش فقط یه دونه وسیله خریدم قیکتش را اونجا زده بود 25 هزار تومان وقتی اومدم پای صندوق صندوقدار گفت میشه 32 هزار تومن اگه من چند قلم کالا میخریدم متوجه نمیشدم که قیمت فاکتورشون بالاتر از اتیکت درج شده هست دقت کنید ..........
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۰۸:۴۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
پس چطوره که من قیمت اجناس این فروشگاه رو با قیمت همون جنس از سوپر مارکت مقایسه کردم یکی بود اصلا مگه میشه یه کارخانه دو نوع قیمت رو جنسی بزنه یا اینکه بشه قیمت رو جنسی رو پاک کرد و قیمت دلخواه نوشت !!! یکی منو راهنمایی کنه لطفا قضیه چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
این قبیل اتفاقات بیشتر از طرف شرکتهای تولید کننده کوچک و گمنام رخ میدهد ، علتش هم مشخصه : ایجاد انگیزه خرید برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای
ظاهراً اعمال نظارت دستگاههای نظارتی روی شرکتهای تولید کننده بزرگ و خوشنام قویتر هست
من خودم سال ۹۳ نماینده فروش یه شرکت کوچک تولید کننده محصولات سلولزی ( دستمال کاغذی ) بودم ، دفتر مرکزی و کارخانه این شرکت در شهرک ...... شیراز واقع شده و مدیر عامل تصمیم داشت با ورود به بازار تهران کارشو توسعه بده ، ایشون به من تاکید می‌کرد که اگر مشتری اذیت کرد بهش بگو هر قیمتی که ایشون بخواد روی محصول درج میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۹:۳۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
این قبیل اتفاقات بیشتر از طرف شرکتهای تولید کننده کوچک و گمنام رخ میدهد ، علتش هم مشخصه : ایجاد انگیزه خرید برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای
ظاهراً اعمال نظارت دستگاههای نظارتی روی شرکتهای تولید کننده بزرگ و خوشنام قویتر هست
من خودم سال ۹۳ نماینده فروش یه شرکت کوچک تولید کننده محصولات سلولزی ( دستمال کاغذی ) بودم ، دفتر مرکزی و کارخانه این شرکت در شهرک ...... شیراز واقع شده و مدیر عامل تصمیم داشت با ورود به بازار تهران کارشو توسعه بده ، ایشون به من تاکید می‌کرد که اگر مشتری اذیت کرد بهش بگو هر قیمتی که ایشون بخواد روی محصول درج میکنیم
Kazakhstan
مهدی
۱۰:۰۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
خو قیمت سفارشی میزنه براش
خط تولید و اجاره میکنه
از نظر ساختار محصول یجوری محصول و جم میکنه که براش صرف کنه
اخه تو مملکتی که روز و شب قیمت ها میره بالا یکممممم فکر کنید اینا چجوری میگن ارزونی هاااا وجدان چجوری
پودر شوینده 500 گرمی داخلش 350 گرمه
روش به فرض زده 5500 داره میده 4000 تومن درصورتی که 2500 داخلشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
من بعنوان یک بقال محلی با سابقه ۳ نسل کاسبی ۴سال است که بخاطر همین فروشگاه های کلاه بردار خانه نشین شدم.
Kazakhstan
masoud
۰۸:۴۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
من رفتم فروشگاه جامبو مایع لباسشویی پرسیل بخرم قیمت روش ۳۶۰۰۰تومان بود قیمت فروشگاه ۴۲۰۰۰تومان همونو فروشگاه اتکا میداد ۲۶۰۰۰تومان با همون تاریخ تولید وقیمت واقعا بعضی از این فروشگاها آدمو ناراحت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
من یک ماه پیش رفته بودیم همدان مسافرت .برای تهیه بعضی از اقلام به فروشگاه رفاه همدان رفتم در بخش لبنیات متاسفانه ماست هایی که برای رستورانها بود برای فروش گذاشته بودند ( روی ماستها نوشته بود مخصوص رستوران ) . به صندوق مراجعه کردم گفتم ماستی که برای رستوران است شما برای فروش گذاشتین و از انجاییکه ماست رستوران قیمت نمی خورد قیمت چند است . گفت شما بگیر بیار پای صندوق من از طریق سیستم بزنم به شما قیمتش را بگم . گفتم این کار خلافه . گفت برو به مسئول شیفت شب بگو . رفتم به مسئول مربوطه جزئیات را گفتم ایشان گفت همینه هرچی که از مرکز برای ما بفرستند ماه میذاریم برای فروش . گفتم خوب قیمت نداره من باید قیمت روی جنس را ببینم تا بخرم گفت نمیدانم. خلاصه زنگ زدم به شماره پیگیری انها خانمی که پشت خط گوشی را برداشته بود مطالب را گفتم ایشان یه سوال از یک نفر پرسید و گفت همه چیز درسته و ماست مورد نظر رستوران هم موردی نداره که در فروشگاه رفاه عرضه بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
دوستان
به تاریخ تولید محصول نگاه کنید. اگه واقعاً این مورد وجود داشته باشه، باید دوتا کالا رو عکس میگرفت. نه کالا و فاکتوری که تاریخ تولید نداره.
قطعاً فروشگاه کوروش پنیر میهن تولید مهر ماه نداره، همه هم میدانند که لبنیات از شهریور ماه در چند مرحله گران شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
دوستان
به تاریخ تولید محصول نگاه کنید. اگه واقعاً این مورد وجود داشته باشه، باید دوتا کالا رو عکس میگرفت. نه کالا و فاکتوری که تاریخ تولید نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
توجه توجه
کلوچه ای که قیمت مصرف کننده را 700 تومان درج کرده بود یک کارتن 40 عددی از عمده فروش خریدم 13000 تومان یعنی هر عدد325 تومان یعنی کمتر از نصف !
میخوام بگم قیمت روی اجناس اصلا واقعی نیست عمده فروش که این کلوچه را به من 325 میده سود هم کرده پس چرا قیمت 700 برای مصرف کننده درج کرده اند چه کسی مسئوله ؟ دامنه سود چقدر باید باشه ؟ یعنی کارخانه قیمت را هر طور دلش خواست میزنه !!!
Iran (Islamic Republic of)
منتقد
۰۸:۰۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۰۷:۴۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
اصلاهیچ نظارتی نیست جدی میگم بیایید ببینید در فروشگاه ها برای خودشون قیمت میزارند روی اجناس و کالا
Iran (Islamic Republic of)
سورنا
۰۷:۴۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
این قبیل اتفاقات بیشتر از طرف شرکتهای تولید کننده کوچک و گمنام رخ میدهد ، علتش هم مشخصه : ایجاد انگیزه خرید برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای
ظاهراً اعمال نظارت دستگاههای نظارتی روی شرکتهای تولید کننده بزرگ و خوشنام قویتر هست
من خودم سال ۹۳ نماینده فروش یه شرکت کوچک تولید کننده محصولات سلولزی ( دستمال کاغذی ) بودم ، دفتر مرکزی و کارخانه این شرکت در شهرک ...... شیراز واقع شده و مدیر عامل تصمیم داشت با ورود به بازار تهران کارشو توسعه بده ، ایشون به من تاکید می‌کرد که اگر مشتری اذیت کرد بهش بگو هر قیمتی که ایشون بخواد روی محصول درج میکنیم
الان یکی دو سالی میشه که دیگه با اون شرکت فعالیت نمیکنم و نمایندگی محصولات « .....» رو گرفتم ، این شرکت هر بار که قصد افزایش قیمت داره باید از ده تا فیلتر نظارتی عبور کنه و از چند تا سازمان و وزارتخانه مجوز بگیره
تا حالا هم من ندیدم قیمتی که روی محصولاتش درج میشه تو فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بقالی ها و یا هرجای دیگه تفاوتی داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
وای من یه تاید ماشین لباسشویی خریدم نزدیک 12 هزار تومن این یعنی چی ؟!چرا کسی پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۲:۲۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
فروشگاه کوروش بوده! !! ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
تمام مشکلات به خاطر عدم نظارت بر فروشندگان هستش.وگر نه کی جرات میکنه این کارو بکنه .مگه تو هر منطقه شهرداری چند تا فروشگاه بزرگ هست که نشه کنترل کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
سلام.من یکساله اخراج شدم به خاطر همین موضوع.در یک فروشگاه معتبر که اسم ببرم جا میخورین کار میکردم.تمام اجناسش رو هر کارخانه ای قیمت بالاتر میزد تا مثلل با چند درصد تخفیف شما سود ببرین.ولی ضرر هم میکنین.من این موضوع رو همین جا به همه مردم خوب کشورم میگم که از سوپری خرید کنین و یا فروشگاهی محله ای سود بیشتری میبرین و لااقل ضرر نمیکنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
تورو خدا گزارشي هم از اين شركتهايي كه به اسم بازاريابي شبكه اي دارند فعاليتهاي هرمي ميكنند گزارش تهيه كنيد و روشنگري كنيد. يكي از فاميلاي نزديكمون، مارو به زور يه بار بردند شركت بيز و جلسه و اينا گذاشتند برامون. با وجود اينكه اينكه همونجا اعلام برائت كرديم ازشون، ول كن نيستند و هي مدام ميخوان بريم اونجا تو جلساتشون شركت كنيم. همش وعده زندگي متعالي و معنويت ميدند و با اين كليدواژه ها جووناي مردمو مجبور ميكنند جنساي بنجلشون رو بخرند و با دروغ و چرب زبوني به فك و فاميل و دوست و آشنا و غريبه قالب كنند به اميد واهي پولدار شدن. و فقط سود اون شرشاخه ها بيشتر ميشه. يه مشت جوون معصوم رو مجبور ميكنند كه دغل كاري و دروغ پردازي رو ياد بگيرند و به كار ببندند تا پولدار بشن. با كلمات زيبا اين بچه ها رو فريب ميدند. تورو خدا يه كاري بكنيد. تو اين آشفته بازار، اينا هم شدند غصه جديد. جوون هامون از بيكاري رو آوردند به اين شركتهاي فريبكار هرمي و همه زندگي شون رو دارند پاي وعده هاي دروغ اينها از دست ميدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
موافقم ، جنساشون بی نهایت بنجله من یه بار شامپو فرش گرفتم از این بازاریاب ها لکه فرش رو پاک نکرد هیچ فرش رو هم قرمز کرد
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۲:۴۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
واقعا باید تاسف خورد برای تعزیرات کشورمون که به این وضوح فروشگاههای زنجیره ای دزدی میکنن و مسئولان چشمشون را بستن صدا وسیما نباید تبلیغ این فروشگاه ها را کند
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۲:۳۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
کلا ول کردن نظارت و ... رو !مردم رو بیچاره کردن با ندانم کاری بعضی از این مسئولان
Iran (Islamic Republic of)
س
۲۲:۲۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
پس چطوره که من قیمت اجناس این فروشگاه رو با قیمت همون جنس از سوپر مارکت مقایسه کردم یکی بود اصلا مگه میشه یه کارخانه دو نوع قیمت رو جنسی بزنه یا اینکه بشه قیمت رو جنسی رو پاک کرد و قیمت دلخواه نوشت !!! یکی منو راهنمایی کنه لطفا قضیه چی
Iran (Islamic Republic of)
صمد
۲۲:۲۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
شما رسانه ها صداوسیما برین بچرخین فیلم بگیرین عکس بگیرین پخش کنید چه عیبی داره تو این شرایط انقدر به مردم داره از لحاظ اقتصادی فشار میاد نظارت یعنی شما هم از قدرتتون قدرت رسانه استفاده کنین دولت و مجلس رسیدگی نمیکنن
Germany
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
منظورتان ف ک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
گرانی پشت سرگرانی هر15روزیکبار30%گرانی
وقتی حقوق معلم2میلیونه وحقوق نیروی انتظامی1/800م حقوق کارمندان بهداری زیر2م میباشدکوقدرت خرید?قیمتهامتناسب بادرآمدهابایدباشد.این دولت هم که درسال97توی5ماه اول سال تورم موادخوراکی را320%افزایش دادکسی بتواندبااین اوضاع زنده بماندخیلی معجزه کرده چه رسدبه خریدخودرواون هم چینی اون هم باقیمتهای نجومی!!!???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
دوست عزیز خوب گفتی ولی بیچاره کارگر که 1300حقوق میگیره چی اون هم بگین.این رو هم بگین که تنها موردی که هنوز بسته حماییتی نگرفته بیچاره کارگره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
دوستان عزیز
من کارمند یکی از همین فروشگاهها بودم ، وقتی متوجه این موضوع شدم ، به مدیر فروش شرکت اطلاع دادم. اونم با کمال پررویی گفت هیچ کی نمی فهمه ، از حدود دویست مشتری یکی دو نفر متوجه شدن و نخریدن. ولی بقیه رو حساب اعتمادشون اعتنا نمیکردن.
وقتی موضوعو به مدیر شرکت گزارش دادم اونم حرفای مدیر فروشو تکرار کرد و گفت میتونی بری و سر همین موضوع اخراج شدم.
متاسفانه از سال ۹۱ تا حالا این قضایا پیش اومده ولی امسال خیلی خیلی شدیدتر شده.
علت اصلی این ماجراها مافیای قدرت و ثروته که میلیون میلیون میدن تا میلیارد میلیارد سود کنن.
یقین داشته باشیم که خودمان میتوانیم این جریان فساد را نابود کنیم به شرط آنکه متوجه باشیم تا نتوانند سوءاستفاده کنند...
به امید روزهای خوب برای ایران عزیز اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۲۱:۳۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
دمت گرم دادش جسارتت قابل تحسینه کاش همکاری نکنیم و انقد اینو از طروق مختلف به مردم گوش زد کنیم که واقعا کسی دیگه بهشون اعتماد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
حیف ازحقوقی که این نهادها ی نظارتی میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
نهاد نظارتی فقط در حد حرف عمل میكنن.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۵۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
سلام.
من یک کالا به فاصله زمانی تولید کمتر از یک ماه با 3 قیمت دیدم.
مغازه ها گاهی حتی از عمده فروش ها هم ارزونتر میدن چون قدیمی ترین قیمت یک کالا رو موجود دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
توی گزارش نوشتین قیمت روی جنس با قیمت همون جنس از یک فروشگاه دیگه تفاوت داره ولی عکسهایی که گذاشتین قیمت فاکتور با قیمت جنس فرق میکنه. در هر صورت این دزدیه و کاش یکی پیدا میشد دست همه دزدان رو قطع میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
خوب موضوع همینه دیگه جنسی که از فروشگاه متخلف خریداری شده بیشتر از قیمت همون جنس در سوپرمارکت دیگر است این تصویر جنسی هم که نمایش داده شده جنس خریداری شده از سوپر مارکته که این فروشگاه متخلف گرونتر عرضه میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۳۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
با سلام هر فروشگاه یا مغازه جنس خودشو هرچی دوست داشته باشه می‌فروشند.. هیچ کسی هم رسیدگی نمیکند.. برای خودم پیش آمده هم زنگ زدم 124هم پیامک دادم کسی به فکر مردم نیست..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
انواع دروغ ...کم فروشی کلاهبرداری ...گران فروشی غش در معامله ...
Germany
محمد
۲۰:۲۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
سلام
ما قبلا قیمت ها رو مقایسه کرده بودیم و می دونستیم بسیاری از قیمت ها در فروشگاه های زنجیره ای و البته بیشتر فروشگاه های دیجیتال حتی بعد از تخفیف از قیمت بازار ( البته نه فروشگاه سر کوچه بالا شهر) گرونتره ولی صدامون به جایی نمیرسید.
اگه شما فکر میکنید میتونید این موضوع رو به گوش دستگاه های نظارتی که واقعا پیگیر باشن برسونید وظیفه سنگینی در این باره دارین و باید به شدت پیگیری کنید چون در اینده نزدیک ضربه های مهلکی به اقتصاد و اشتغال میزنه
متشکر
Kazakhstan
مهدی
۲۰:۱۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
من جنس خریدم نشستم حساب کردم 10 درصد گرون تر شده بود
اخرشم نوشته بود 22500 تخفیف شما
یعنی پشت دستمو داغ کردمممم
از سوپری محله جنس میخرممممم
تو رو خدا نخرید
Iran (Islamic Republic of)
میلاد 67
۱۹:۵۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
باید سازمان بازرسی و تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان تعطیل کرد...
اینا جای حمایت از مردم و مصرف کنندگان دارن از فروشندگان حمایت میکنند...
بخاطر همین این قدر گرانی شده و اینا عین خیالشون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
پس‌تعزیرات رو جمع کنن
Iran (Islamic Republic of)
حیدری
۱۸:۵۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
بازار به حال خود رهاشده است هر فروشنده ای جنس را به هر قیمتی که دلش بخواهد می فروشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
دولت دراوایل آ مدنش دایم میگفت داریم باتورم مقابله میکنیم تاازاین بیشترنشه وثابت بمانه حالاکه قیمتهاچهاربرابرشده بازهم همین حرف رومیزنه نمیدونیم واقعا چکارمیکنند بیچاره مردم که زیراین بی تدبیریها دارندله میشوند
Germany
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
شما راضی باش با بقالی
اول بقالی برای کشور هزینه بر هست از لحاظ برق
دوم قدرت رقابت کم میشه
و سوم با فروشگاه های زنجیره ای تورم کم میشه
چهارم ایران باید مدرن شه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
ناشناس همه ی اعتقادت به مدرنیزه شدن ایران ینی فروشگاه زنجیره ای؟؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد 67
۱۹:۵۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
معلومه شما یکی از صاحبان همچین فروشگاهها هستید که قاطی کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
کارمندان تعزیرات با چه رویی حقوق میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
چرا اجازه تبلیغ به این فروشگاه ها داده میشه
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
وقتی اشخاصی با این کارهاشون تخفیف الکی به مردم بدهند دیگران هم در جای دیگه این موارد را سر خودشان در می آورند پس در واقع دود عدم صداقت به چشم همه می رود آن هم بیشتر قشر فقیر و متوسط جامعه پس لازم است نظارتهای تعزیرات بیشتر باشه تا هم جلوی گرانفروشی گرفته بشود و هم کم فروشی و هم تخلف . مسئولین مربوطه لطفابیشتر رسیدگی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
نکته یی ک برای من ثابت شده اینه که ما متاسفانه اخلاق ر باختیم و حرص و طمع مون زیاده ی کم به خودمون بیایم به گفته امام حسین اگه دین نداریم لاقل ازاده باشیم انقد در بنده مادیات از هر طریق نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
والا اگه به این فروشگاههای معتبر هم اعتماد نکنیم به کجا اعتماد کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
بزرگوار، معتبر چیه؟اعتبار رو من و شما به اینها میدهیم باید دست در دست همدیگه اونها رو از دور خارج کنیم البته فروشگاه بزرگ باانصاف هم هست که حساب اونها جداسن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۴۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
این موضوع دقیقا برای من برای فروشگاه رفاه ثابت شده که قیمت های درج شده روی کالاهاش بیشتر از همون کالاها در سایر فروشگاه هاست. خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
علی222
۱۶:۴۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
یک سری به فروشگاه سر بزنید و میبینید که معدود اجناسی هستند که مثال شما توش صدق نمیکنه
روغن موتور یک لیتری رو زده 17000تومن و روی کالا زده 14500 و با تخفیف میده 15500
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۳۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
سلام

ولی دیگه هممممممههههههه میدونن که نظارت نیست و هرکی هرچی دلش خواست قیمت میذاره .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
اگر اینطوری باشه به خاطر اینه که نظارت نیست و کنترل روی قیمت ها نمیشه ؟
کنترل کنید واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
اگر اینطوری باشه به خاطر اینه که نظارت نیست و کنترل روی قیمت ها نمیشه ؟
کنترل کنید واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
ما مردم شریف خواستار کاهش قیمت برای تمام اجناس ها داریم همین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۱۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
سلام
من مسئول فروشگاه زنجیره ایی در یکی از شهرستانهای وطن عزیزمون هستم و از دیدن این خبر شوکه شدم و تاسف خوردم از یکسری بی اطلاعی هاو لازم دونستم که پاسخی داشته باشم برای این مساله:
1- از کسی پوشیده نیست
2-بله این مسئله وجود داره که یکسری از اجناس که قیمت روی اونها پایینتره ولی در فاکتورشون گرونتر فروش رفته (فقط در دو ماه گذشته) . اما این قضیه به این دلیله که شرکت مادر رفته اقلام جدید تهیه کرده و قیمت اونها مسلما بالاتر رفته(در دو ماه اخیر). خب این مساله رو با یه مثال ساده توضیح میدم: فرضا من 40عدد رب گوجه با قیمت 10.000 تومان در فروشگاه دارم، امروز برای من بار جدید میاد وبه دلیل خریداری جدید از کارخونه و قیمت جدید کارخونه و قیمت روی اون 15.000 است. سیستم دیگه نمیفهمه من تعداد 40عدد رب با قیمت قبل دارم و همه رو به قیمت جدید میده. حالا در اینجا پرسنل فروشگاه باید سریعا یه نامه به دفترشون بفرستن و بگن که ما از رب 40 عدد با قیمت قبل داریم و اونام اون 40 عدد رو برگردونن به قیمت قبل .
در دو عکس بالا هم اولا معلوم نیست این همون کالایی باشه که در فاکتوره. دوما ممکنه قصور پرسنل بوده و دیر اقدام کردم برای تغییر قیمت و برگردوندن قیمتش به قبل.
در هر صورت زیر فاکتور نوشته اجناس تا 72 ساعت پس گرفته میشود و مشتری در صورت نارضایتی میتونه جنس رو برگردونه.
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۸:۵۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
این چه حرفیه شما میزنی
بهای تمام شده مواد غذایی از طریق روش fifo بدست میاد و همیشه با نرخ اوله وگرنه دارایی قیول نمیکنه ازشون و تمام نرم افزارهای مالی بهای تمام شده رو همینطور حساب میکنن در گردش کالا حد اقل دفاعی بکنید که جواب نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۰۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
موضوع بحث این که فرمودید نیست، بحث بر سر اینه که قیمت درج شده بر اقلام ثبت شده بر فروشگاه های زنجیره ای و مغازه متفاوته، که اتفاقا چند روز پیش شامپوی که دارای تاریخ و برند یکسان بود مقایسه کردم و متوجه این قضیه در فروشگاه شدم و فورا فروشگاه را ترک کردم تا سرم کلاه نره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
سلام .گیرم که حرف شما درست. اون بنده خدا دوباره باید چند هزار هزینه کنه و دوباره برگرده فروشگاه ؟؟؟ ..اینجا هم پرسنل مقصر شدند و مسیول اصلا خبر نداره !!!!
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۰۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
این خوبه من از فروشگاه زنجیره ای شیر خریدم قیمت فاکتور 2000ریال بیشتر از روی قیمت محصول بود.وفردا با مدیر فروشگاه مطرح کردم که گفت قیمت جدیده که قراره چند روز دیگه به این قیمت بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
سیروس
۱۶:۰۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
با سلام متاسفانه حقیقت دارد
من روغن رو با منت تخفیف ۱۲۶۷۰تومن بهم دادن قیمت رو‌کالا ۱۲۰۰۰تومن بود
ای کاش این مطلب رو زودتر دیده بود تا عکس هم میزاشتم
Iran (Islamic Republic of)
hamid
۱۵:۵۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
مردم عزیز از مغازه های کوچک محلتون خرید کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
اونها که رو قیمت همه چی 2یا 5 درصد میکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
این7ماه اخیرباگرانی وتورم 400%
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۴:۵۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
سلام
ضرر خیلی بزرگ این رفتار اینست که حس اعتماد و راستگویی و صداقت از کشور رخت بر بسته و گریبانگیر همه ملت در همه سطوح شده است ، وای به حال ما مردم ، به که و چه و کجا اعتماد کنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۴:۵۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
سلام
ضرر خیلی بزرگ این رفتار اینست که حس اعتماد و راستگویی و صداقت از کشور رخت بر بسته و گریبانگیر همه ملت در همه سطوح شده است ، وای به حال ما مردم ، به که و چه و کجا اعتماد کنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
واي بر گران فروشان بي رحم .خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
مردم باید هوای هم دیگر داشته باشن دولت مجلس واز مردم نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
عجب
کی باید نظارت می کرده ولی نکرده؟!
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
من پارسال پی به این مسأله بردم که فروشگاهها درواقع تخفیف که ندارن هیچ...تازه گرونتر هم میدن
Iran (Islamic Republic of)
خزایی
۱۳:۳۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
به نظر من دولت بجای این کمک های حمایتی مقطع ای ونا چیز بهتر است این مبلغ را جهت افزایش نیرو های بازرسی و تعزیرات جهت برخورد شدید با گران فروشان ومحتکران .وعرضه محصولات گران شده آنها به زیر قیمت خرید جهت تنبیه انجام دهد.زیرا این کمک ها نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه باعث تثبیت گرانی واین بد اخلاقی اقتصادی که در جامعه رواج پیدا کرده می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
باید وزارت اطلاعات بدون هیچگونه چشم پوشی ورود کنه
Germany
مهدی
۱۴:۴۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
مردم ما یاد گرفتن کارهایی رو گردن سازمان های دیگه بندازند و عده ای رو منحرف کنند . آخه این کار چکار داره به وزارت اطلاعات. لطفا آدرس غلط به مردم ندهید .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
کلیه مسئولین سازمان بازرسی باید عوض شوند
باید تعداد زیادی از جوانهای بیکار را جذب کنند برای انجام بازرسی و بر کار آنها نظارت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
باید کاربلد استخدام کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
بسه دیگه خسته شدیم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
بسه دیگه خسته شدیم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
بابا اجناس وکالاهاهارو ارزون کنید جوانان بروند به سمت ازدواججججججججججججججججججججججججججججججججججججججج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
قیمت روی پاکت نان سوخاری ۴۰۰۰ تومان و قیمتی که حساب کرده ۵۰۰۰ تومان اعتراض کردم میگه قیمت قبل دوست نداری نخر
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۱۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
متا سفانه عده زیادی از مردم فریب این تخفیفهای الکی میخورند میبایست مردم هنگام مراجعه به این فروشگاهها حساب قیمت دستش باشد ولی اکثرا اجناسشان گرانتر است
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۵۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
اصلا شماها خرید نمیکنید،من خودم کارمند هستم و خودم خرید میکنم...من از فروشگاه رفاه و جهاد خرید میکنم و واقعا نسبت به بقالی ها وسوپری ها تخفیفات ویژه ای دارن...حالا اینکه بعضی فروشگاهها گرون میدن باید به اونا رسیدگی شود.. ...باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
بعضی فروشگاه هیچ وقت اعتبارخودشو از بین نمیبره.این چند فروشگاه زنجیره ای جدید این کلک هارو میزنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
فروشگاه رفاه هر شب هرشب هدیه میداد.
Iran (Islamic Republic of)
vahid sharifi
۱۲:۴۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
کسی نیست رسیدگی کنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
نه
Germany
حمیدرضا
۱۴:۴۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
نه کسی نیست رسیدگی کنه . منه یه جوان اگر بخوام ازدواج کنم چطور میتونم ازدواج کنم میرم مغازه یه یخچال قیمت بگیرم که اگر بخوام ازدوج کنم قیمتش چنده میبینم صاحب مغازه میگه 16 میلیون!!! منه یه جون چطور میتونم تشکیل زندگی بدهم ؟ چرا مشکلات ما مردم را به گوش مسئولان نمیرسونید به داد ما جوانان برسند ؟ خدایا از زنده بودن خودم خیلی خسته شدم خسته . دلم میخواد بخوابم دیگه پا نشم . ای خدا قربونت برم به داد این ملت برس
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۶:۰۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
دو ماه پیش رفتم دستمال کاغذی بخرم و تازه بحث افزایش دوبرابری قیمت مطرح شده بود و روی برخی کالاها اعمال شده بود و پرسیدم چرا؟گفت از تولید کننده بپرس ...گفتم تعزیرات نمیاد؟؟
واقعا متاسفم برای همه چی

این وضعیت به کجا میکشه؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
mojtaba
۱۲:۴۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
منم دیروز کره گرفتم از جانبو روی بسته کره زده بود 4200 تو برگه رسید دیدم زده 4450 با تخفیف!کلاهبرداریرو یادگرفتن.نظارتم که...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
آره دقیقأ همینجوره منم اتفاقأ با این مورد مواجه شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
آره همینجور منم اتفاقا با این مورد مواجه شدم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۳۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
مثل همین گزارش چند ماه فبل از تلویزیون پخش شد ..واقعا جای تشکر !!!!داره از سازمان بازرسی با این همه فعالیت شبانه روزی ..بابا خسته نباشید با این همه رسیدگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
خارج بریم این حرفها رو بزنیم میخندم فکر میکنن داریم جک میگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
بعضی از افراد انجا بدتر از این کلاه برداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
عزیزم خارج نرفتی خارج قیمت یه جنس فروشگاه تا فروشگاه فرق میکنه هرکی اتکت قیمت خودش رو میزنه دوست داشتی میخری دوست نداشتی میری جای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
بازرسی و نظارت وجود نداره؟؟؟.کی باید پاسخگو باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
چرا نظارت و دلسوزی بشه ؟ تخم مرغ هم کوچیک شد هم شانه 30 تایی شد 20 تایی یعنی شانه ای 30 هزار تومن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
تخم مرغ كوچيك شده خب تقصير مرغاست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
والا چیزی ندیدیم که ارزون شده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
جای تاسف است
۱۲
آخرین اخبار