35 هزار زن سرپرست خانوار استان همدان آماده آموزش های فنی و حرفه ای

35 هزار زن سرپرست خانوار در استان همدان آماده برای آموزش های فنی حرفه ای هستند.

35 هزار زن سرپرست خانواراستان همدان آماده آموزش های فنی و حرفه ایبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وهب مختاران،مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان به ارائه آموزش های مهارتی به ۸۵۰ زن سرپرست خانوار در استان همدان اشاره کرد و گفت: آموزش ها در راستای کاهش آسیب اجتماعی از دو ماه پایانی سال گذشته آغاز و تا پایان امسال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه  این طرح در 5 استان کشور به صورت همزمان آغاز شده است اظهار داشت: در استان همدان صورت گرفته و به گونه ای است که منجر به اشتغال شود و این طرح از دو ماهه پایانی سال گذشته آغاز شده و تا پایان امسال ادامه دارد و در ۵ استان کشور در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان افزود: 17 کارگاه تولیدی آموزشی در این زمینه با اشتغال 120 نفر در آموزش فنی و حرفه ای فعال شد و هم اکنون علاوه بر مراکز فنی و حرفه ای در کارگاه های روستایی و عشایری نیز آموزش های مهارتی به متقاضیان آموزش داده می شود.

وی گفت: مهارت آموزی فنی و حرفه ای در سکونتگاه‌ ها، مراکز ثابت، کارگاه‌ ها، زندان ها، دانشگاه‌ ها و کارگاه های عشایری در حال انجام است.

وهب مختاران از تفاهم نامه ها و مذاکرات صورت گرفته با اداره کار و تعاون و واحد های تولیدی استان برای ایجاد اشتغال این افراد هم خبر داد و اظهار داشت: تاکنون برای بیشتر این افراد که دوره های آموزشی خود را کامل کرده اند اشتغال در واحد های صنعتی و تولیدی ایجاد شده است و ما ظرفیت لازم را برای آموزش 35 هزار زن سرپرست خانوار دیگر استان را داریم.

انتهای پیام/ا

زنان سرپرست خانوار با آموزش فنی و حرفه ای مشغول به کار می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.