با حضور فرمانده نیروی انتظامی کشور انجام شد؛

رونمایی از فناوری‌های نوین پلیس پیشگیری ناجا در حوزه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها

امروز با حضور سردار حسین اشتری از فناوری‌های نوین پلیس پیشگیری ناجا در حوزه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها رونمایی شد.

رونمایی از فناوری‌های نوین پلیس پیشگیری ناجا در حوزه کلانتری‌ها و پاسگاه‌هابه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با دومین روز از هفته نیروی انتظامی، مراسم رونمایی از فناوری‌های نوین پلیس پیشگیری ناجا در حوزه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور، سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا و جمعی از روسا و فرماندهان نیروی انتظامی در سالن همایش‌های پلیس پیشگیری ناجا امروز(شنبه) برگزار شد.

در این مراسم از پروژه‌های حوزه انتظامی از قبیل: خدمات برون سپاری پلیس پیشگیری ناجا، ارسال مرجوعه‌های قضایی از سامانه سخا به کلانتری‌ها، زیرسامانه امضای الکترونیکی، اتمام پروژه تجهیز خودرو‌های گشتی فاتب به سامانه (AVLS ۵)، راه‌اندازی سامانه پایش پلاک خودرو‌های دستوردار در مراکز فرماندهی استان‌ها و مراکز پایش هوشمند پلیس پیشگیری ناجا، اتمام تجهیز تحت نظرگاه‌های سراسر کشور به دوربین مدار بسته و انتقال تصاویر آن به مراکز پایش هوشند، زیر سامانه ثبت و استعلام اثرانگشت، زیرسامانه تصویربرداری بیومتریک از مراجعه کنندگان به کوپ و متهمان، زیرسامانه مستندسازی هوشمند اظهارات متهمان، زیرسامانه افراد فقدانی در سامانه رخداد‌های انتظامی، زیرسامانه اموال فقدانی در سامانه رخداد‌های انتظامی، زیرسامانه افراد شرور و سابقه‌دار در سراسر کشور، فرم متون آماده اظهارات و گزارشات توسط فرمانده ناجا به صورت ویدئو کنفرانس برای تمام کلانتری‌های پایتخت رونمایی و افتتاح شد.

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه رونمایی از سامانه‌های پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته ناجا و تبریک آن به همه کارکنان انتظامی اظهار داشت: امروز از سامانه‌های جدید پلیس پیشگیری که با همت معاونت فاوای ناجا طراحی شده بود رونمایی شد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: به حمدالله نیروی انتظامی با تاکیدات رهبری از تکنولوژی و فناوری‌های روز استفاده می‌کند. ناجا علاوه بر استفاده از نیروهای متدین سعی دارد به تجهیزات روز مجهز باشد.

وی گفت: یکی از دستاوردهای این سامانه‌ها، ارجاع مرجوعه‌های قضایی بین مراکز قضایی و کلانتری‌هاست که به صورت آزمایشی در چند استان عملیاتی شده است.

فرمانده ناجا اعلام کرد: هدف ناجا از رونمایی از سامانه‌های جدید افزایش سرعت، دقت و صحت و در نهایت جلب رضایت مردم است.

سردار اشتری با اشاره به همکاری دستگاه قضایی تصریح کرد: در جهت رعایت حقوق متهمین تمام تحت نظرگاه‌ها در کلانتری‌ها به دوربین مجهز شده و در مراکز تعیین شده مانیتورینگ و پایش تصویری می‌شود؛ این امر باعث می‌شود که دقت ما در نگهداری متهمان بالاتر شده و مستندات قضایی بهتر شود.

وی گفت: در تعدادی از کلانتر‌ی‌ها دوربین نصب شده تا حضور مردم و ماموران تحت کنترل باشد و امیدواریم با حمایت مالی تمام کلانتری‌ها به دوربین مجهز باشند.

فرمانده نیروی انتظامی به تجهیز گشتی‌های پلیس تهران به پایش تصویری اشاره و اعلام کرد: این روش باعث می‌شود که اگر اتفاقی افتاد بتوان کنترل‌های لازم را داشت؛ مردم هم اگر به مورد خاصی نیاز داشتند بتوان سریع‌تر به محل نیرو اعزام کرد.

سردار اشتری از همکاری نخبگان ناجا و کشور با مدیران و فرماندهان ناجا در اجرای زیرساخت‌ها تشکر کرد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص حضور ناجا در بحث اقتصادی و ارز، گفت: ماه‌های گذشته با درخواست مرجع قضایی و مسئولان اقتصادی، پلیس در عرصه‌های مختلف حضور داشته و بحمدالله نتایج خوبی گرفتیم؛ بخشی از عمده افرادی که در حال محاکمه هستند، توسط همکاران بنده شناسایی و دستگیر شدند.

علی‌ترین مقام انتظامی کشور تصریح کرد: اقدامات اطلاعاتی و غیرآشکار پلیس تقریبا شبانه‌روز انجام می‌شود و اشراف خوبی را در فضای مجازی و در جامعه در عرصه اقتصادی داریم؛ هر زمان که مسئولان مربوطه و دستگاه قضا از پلیس بخواهند،‌ این نیرو برای شناسایی افراد سریع وارد عمل خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام این مطلب که هم اکنون امنیت خوبی در کشور برقرار است در خصوص حضور با تاخیر پلیس 110 در برخی مواقع اعلام کرد: بنای ما بر این است که اولین واحد حاضر در محدوده  با سرعت خود را به محل گزارش شده برساند؛ در این بین بیش از 70 درصد تماس‌های مردم با پلیس 110 و عملکرد این ماموران مورد رضایت مردم بوده است.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: در برخی مکان‌ها به دلیل کمبود نیرو، فاصله زیاد و ترافیک بعضا ماموران با تاخیر رسیده‌اند، اما رسیدگی لازم انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار