رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۴۵۰ هزار کیلوگرم میوه انار از باغ‌های شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید هدایت‌اله موسوی، رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک بیان داشت: انار تولید شده در اندیمشک پس از تأمین نیاز شهرهای مختلف خوزستان به استان‌های لرستان، ایلام و سایر شهرهای کشور صادر و امروز انار، یکی از مهم‌ترین تولیدات کشاورزی اندیمشک است.

وی افزود: با پایان فصل برداشت پیش بینی می‌شود بیش از 450 هزار کیلوگرم میوه انار از باغ‌های شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود و هم چنین پیش بینی می‌شود امسال میزان تولید ترشی یا دانه انار در اندیمشک به حدود یک صد هزار کیلوگرم برسد.

موسوی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امسال و میزان تولید میوه انار در شهرستان به بیش از 2500 کیلوگرم در هر هکتار برسد و با توجه به برسی های صورت گرفته و هم چنین میزان تولید میوه انار اندیمشک میزان تولید دانه یا ترشی انار در این شهرستان، بیش از 600 کیلوگرم در هر هکتار است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: و همچنین پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به تولید ذرت دانه‌ای اختصاص یافته تا این شهرستان به قطب تولید ذرت در فصل تابستان و تأمین نیاز بازار مصرف کشور تبدیل گردد.

انتهای پیام/م

انار اندیمشک در راه بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.