کشف بیش از ۲۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در مرز‌های ارومیه

در نیمه نخست سالجاری بیش از ۲۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در مرز‌های ارومیه کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ سرهنگ علی علیپور فرمانده هنگ مرزی ارومیه صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در نیمه نخست سال جاری ۲۴۴ کیلو گرم مواد مخدر توسط مرزبانان در مرز‌های شهرستان ارومیه کشف و ضبط شده است که در این راستا ۲ باند متلاشی و ۶ نفر دستگیر شدند.


سرهنگ علیپور در خصوص کشف سایر کالا‌های قاچاق نیز اظهار کرد: در مدت مذکور بیش از ۴۰ هزار ثوب البسه، بیش از ۱۲۰ کیلو گرم نقره، ۵ میلیون نخ سیگار، بیش از ۱۱ هزار عدد انواع دارو‌های انسانی، بیش از ۹۹ هزار بطری سموم کشاورزی، بیش از ۳۳ هزار لیتر مواد سوختی و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ رأس احشام قاچاق کشف و ضبط شده است.


وی اضافه کرد: در راستای کشف موارد ذکر شده ۱۴۱ نفر قاچاقچی توسط مرزبانان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند همچنین ۱۰۸ دستگاه خودرو توقیف شد.


فرمانده هنگ مرزی ارومیه ارزش ریالی کالا‌های مکشوفه را ۱۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد.


وی همچنین از دستگیری ۲ هزار نفر قاچاق انسان در این مدت خبر داد و افزود: در این زمینه ۲۱ نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند که ۴ نفر از آن‌ها سرباز بودند.


سرهنگ علی علیپور در بخش دیگری از سخنان خود از ۵ اختراع شامل لباس هوشمند تولید گرما، کواد کوپتر سبک با سرعت بالا و دیدبانی، جلیقه ضد گلوله فوق سبک با نانو لوله‌های کربنی، پاور بانک هوشمند خورشیدی، درمان ناشنوایی برای اولین بار در جهان، توسط مرزبانان خبر داد.
انتهای پیام/ح


کشفیات مرزبانی آذربایجان غربی

برچسب ها: مرزبانی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.