غربالگری شپش سر در مدارس بوشهر اجرا می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: غربالگری شپش سر (پدیکلوزیس) با اولویت مدارس دخترانه در ماه‌های مهر و آبان در استان بوشهر اجرا می‌شود.

غربالگری شپش سر در مدارس بوشهر اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود: این طرح از سال ۹۴ در همه مدارس با اولویت مدارس دخترانه در منطقه شهری و روستایی استان بوشهر با همکاری آموزش‌وپرورش اجرا و موجب کاهش میزان شیوع آلودگی در مدارس شده است.

وی با اشاره به اینکه این آلودگی می‌تواند از مدرسه به خانه و یا برعکس منتقل شود، ادامه داد: همکاری اولیاء دانش آموزان در پیشگیری از گسترش آلودگی شپش در مدارس و خانواده بسیار مهم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: بعد از شناسایی دانش‌آموزان در غربالگری، خانواده آن‌ها نیز برای بررسی به مراکز خدمات جامع سلامت که دانش‌آموز در آنجا پرونده الکترونیک دارد، ارجاع داده می‌شوند.

خواجه‌ئیان بیان کرد: فرد آلوده به شپش حتی اگر با بهترین روش‌ها نیز درمان شود، به‌تنهایی در روند کنترل آلودگی تأثیرگذار نیست، به همین علت مهم‌ترین اصل در مبارزه با شپش، برطرف کردن آلودگی از همه لوازم مورداستفاده افراد به‌صورت هم‌زمان است.

وی یادآور شد: آلودگی به شپش به‌عنوان یک مساله اجتماعی می‌تواند در افراد موجب احساس حقارت، ایجاد تحریکات روانی، افسردگی، بی‌خوابی، افت تحصیلی و از دست رفتن پایگاه اجتماعی فرد شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شپش سر را یکی از مشکلات بهداشتی جوامع با گستره جهانی عنوان کرد که نه‌تنها در جوامع فقیر بلکه در کشور‌های پیشرفته و صنعتی نیز مطرح است.

انتهای پیام/ک

غربالگری شپش سر در مدارس بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.