طرح بازگشت به روستا در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح "بازگشت به روستا "و کمک به نیازمندان برای جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها در استان اجرا می‌شود.

طرح بازگشت به روستا در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ ابوطالب کمالی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد انقلابی ارائه خدمات عمرانی به مددجویان و ساخت مسکن مناسب برای آنان بوده زیرا رفع مشکل مسکن مددجویان علاوه بر توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت، آن‌ها را از بروز آسیب‌های اجتماعی حفظ می‌کند.
مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه 651 مورد عملیات عمرانی در شش ماهه نخست امسال برای مددجویان انجام شده است، افزود: در این زمینه دو میلیارد و 130 میلیون تومان برای اجرای فعالیت‌هایی از جمله خرید و ساخت مسکن مددجویی، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام، تعمیرات و بهسازی در مناطق محروم، بهسازی سرویس‌های بهداشتی و سایر موارد هزینه شده است.
کمالی با بیان اینکه تأمین مسکن مقاوم، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن مددجویی از اولویت‌های کاری این نهاد در حوزه مسکن است، ادامه داد: در این زمینه 49 مسکن مددجویی روستایی و 20 مسکن شهری با اعتبار 400 میلیون و 500 هزار تومان در سال 97 برای مددجویان ساخته شده و همچنین 22 مسکن مددجویی شهری با هزینه 750 میلیون تومان خریداری شده است.
وی تعمیر، تکمیل و بازسازی 351 مورد مسکن مددجویی بااعتبار 368 میلیون و 300 هزار تومان را از دیگر اقدامات عمرانی سال جاری کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اعلام و تصریح کرد: تکمیل 58 واحد مسکن نیمه‌تمام شهری با مبلغ272 میلیون تومان و تکمیل 64 واحد مسکن نیمه‌تمام روستایی با اعتبار 157 میلیون تومان از دیگر اقدامات این نهاد در نیمه نخست امسال است.
مدیر تأمین مسکن و ساختمان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به ساخت و بهسازی سرویس های بهداشتی برای مددجویان به عنوان یکی دیگر برنامه های این نهاد در حوزه مسکن اشاره و بیان کرد: در این زمینه 75 میلیون و 700 هزار تومان برای ساخت 100 سرویس بهداشتی برای مددجویان این نهاد در سال جاری هزینه شد.
کمالی طرح بازگشت به روستا و کمک به مددجویان برای جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها را از دیگر برنامه های کمیته امداد دانست و گفت: در این خصوص در سال 97، 6 میلیون تومان برای یک مورد طرح بازگشت به روستا هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه منابع کمیته امداد به تنهایی برای تأمین مسکن نیازمندان تحت حمایت پاسخگو نیست، افزود: از همه خیران و مردم نیکوکار دعوت می کنیم تا با کمک های خود این نهاد را در امر خانه دار کردن نیازمندان تحت حمایت یاری کنند.
انتهای پیام/غ

مهاجرت معکوس به روستا ها

برچسب ها: روستا ها ، مهاجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.