نعمتی در موافقت با لایحه CFT:

منافع ملی کشور ایجاب می‌کند به دست دشمن بهانه‌ای ندهیم

نماینده تهران با بیان اینکه عدم حضور ما در CFT در واقع بهانه دادن به دست دشمن و آمریکایی‌هاست، گفت: اگر به عضویت CFT درنیاییم، حتی نمی‌توانند یک سنت با ما مبادله کنند.

نباید بهانه به دست دشمن بدهیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در موافقت با تصویب FATF و لوایح مرتبط با آن، اظهار کرد: منافع ملی کشور ایجاب می‌کند که به دست دشمن بهانه‌ای ندهیم، چرا که امروز دشمنان درصدد آنند که با یافتن یک بهانه از ما به ایران ضربه وارد کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: عدم حضور ما در CFT در واقع بهانه دادن به دست دشمن و آمریکایی‌هاست، ما سال‌های سال هزینه تروریسم را داده‌ایم و هنوز خون شهدای‌مان خشک نشده است.

نعمتی ادامه داد: همکاران محترم، امروز شرایط کشور را می‌بینید، ما در وضعیتی قرار داریم که حتی کشور‌هایی که در دوران تحریم به ما کمک می‌کردند امروز به رئیس بانک مرکزی و مسئولان عالی‌رتبه کشور اعلام کرده‌اند که اگر به عضویت CFT درنیاییم، حتی نمی‌توانند یک سنت با ما مبادله کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویید با پیوستن به CFT اطلاعات ما فاش می‌شود، مگر ما تا به امروز یک دینار به تروریست‌ها کمک کرده‌ایم؟ آقای ظریف به خوبی این موضوع را مطرح کردند که چرا وقتی قرار است در آینده بمیریم، امروز خودکشی کنیم؟

وی افزود: ممکن است یک کشور برای ما حق تحفظ بگذارد، اما این حق تحفظ تنها باید بین دو کشور باشد و لاغیر.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: چرا باید با عدم پذیرش CFT برای دیگران حق مداخله ایجاد کنیم، بیش از ۱۸۰ کشور در CFT عضو می‌شوند و ۶۶ کشور دیگر نیز شروطی را قرار داده‌اند که این امر طبیعی است.

نعمتی افزود: آقای دهقان شما می‌گویید ما از پذیرفتن برجام ضرر کردیم، اما یکی از منافع برجام این بود که در گذشته هر کشوری علیه ما موضع می‌گرفت امروز در کنار ما قرار دارد، ۴ قطعنامه سنگین علیه ایران صادر شد، اما امروز بی‌اثر است.

وی ادامه داد: ما حتی با دوستان خود نمی‌توانستیم کوچکترین مذاکره‌ای داشته باشیم، اما در همین اجلاسی که اخیرا در نیویورک انجام شد دیدید که چه کشور‌هایی با رئیس جمهورمان همسویی کردند، ما مفاد این کنوانسیون را در سال ۲۰۰۱ از طریق قطعنامه ۱۳۷۱ پذیرفته شده و مفاد آن برای همه کشور‌ها لازم‌الاجرا است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: باید بدانیم که به جز ما تنها یک کشور در لیست سیاه سازمان ملل قرار دارد پس همه مکلفند که در CFT حضور پیدا کنند، چه کسی شنیده که دولت مجبور به ارائه اطلاعات برخلاف کنوانسیون باشد؟ ما قطعا این کار را انجام نخواهیم داد.

نعمتی افزود: قانون اساسی هر کشوری برای آن محترم است، لذا از دوست خواهش می‌کنم که نسبت به این موضوعات توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: یکی از مهمترین بخش‌های این کنوانسیون مربوط به حل و فصل اجباری اختلافات است. باید با دقت به موضوعات نگریسته شود، چرا که این کنوانسیون ابزاری برای مقابله با تروریسم بوده و ما هزینه این معضل را بار‌ها پرداخته‌ایم، پس چرا باید به گونه‌ای رفتار کنیم که گویا عامل تروریسم هستیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: بنده به عنوان مقلد مقام معظم رهبری اعلام می‌کنم که اگر ایشان دستور بدهند به CFT رأی نخواهم داد و لازم به ذکر است که تنها ارتباط میان مجلس و رهبر انقلاب رئیس مجلس است.

نعمتی افزود: امروز ما در یک امتحان بزرگ قرار داریم و همه نمایندگان سختی‌ها و مشکلاتی که مردم متحمل آن شده‌اند را به خوبی لمس می‌کنند، قرار نیست که مردم در بدترین شرایط مالی و اقتصادی قرار بگیرند، آقای دهقان! شما که در شهر خودتان می‌بینید که مردم با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: امروز ما حتی نمی‌توانیم پول نفتی را که صادر می‌کنیم به کشور وارد کنیم، پس چرا حقیقت را درباره شرایط موجود کشور به مردم نمی‌گوییم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: آقای دهقان شما می‌توانید مخالفت کنید و به بنده تذکر بدهید، اما من به عنوان یک نماینده خود را در برابر مردم مسئول می‌دانم، بدانید القابی که به دولت دادید منصفانه نبود.

نعمتی در پایان خاطرنشان کرد: اگر CFT را نپذیریم، باید از طریق امثال بابک زنجانی‌ها پول را وارد کشور کنیم که با این کار اموال مردم به تاراج خواهد رفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۲۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
با سلام جریان این لایحه برام خیلی جالب شده صرف نظر از نظرهای جناههای مختلف و افراد مختلف با اینکه هنوز به طور دقیق هیچکدام از آقایان و یا رسانه ها و صدا و سیما به طور دقیق این لایحه را برای افکار عمومی از زوایای مختلف توضیح نداده و باز ننموده اند لذا برداشت شخصی من از این همه هیا هو این است که اگر یکصدو اندی کشور آن را امضا کرده اند و از آنجائی که ما به قول آقای همتی مگر کمکی تا حالا به تروریسم کرده ایم واینکه میتوانیم شرط حقه بگذاریم و واقعا چهره ایران را از اتهامات همیشگی غرب پاک کنیم و موارد مثبت دیگر و حالا شاید موارد زیانباری هم داشته باشه ولی قطعا فوایدش بیشتره چرا اینکار را نکنیم.در ضمن یه مقدار منصف باشیم درسته که برجام با بد عهدی امریکا آنطور که فکر میکردیم نشد ولی حد اقل این فایده را داشت که هرچقدر از دید بعضی ها کم ولی در جبهه دشمنان ایران باعث اختلاف و جدائی شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
آقای نعمتی برای برجام هم از این حرفا زیاد زدی نتیجه اش چی شد ، مشکلات مردم حل شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
آقای نعمتی برای برجام هم از این حرفا زیاد زدی نتیجه اش چی شد ، مشکلات مردم حل شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر آل سعود مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
آقای بهروز نعمتی چطور است برای اینکه بهانه ها تمام شود ما کشور و دین و هست ونیستمان را دو دستی تقدیم دشمن کنیم
والا ما به نداری مان راضی هستیم به حقوق نجومی شما هم رضایت میدهیم ولی این نظام رو به بیگانه نفروشید
آخرین اخبار