برای نخستین بار در کشور

بخش خصوصی سازنده سد خرمرود تویسرکان

روند ساخت سد مخزنی خرمرود به عنوان اولین سد کشور با روش ساخت و سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی بررسی شد.

بخش خصوصی سازنده سد خرمرود تویسرکانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مهدی مفتح ، نماینده مردم تویسرکان در جریان پیگیری روند ساخت سد مخزنی خرمرود با اعلام اینکه برای ساخت این طرح، بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان قرارداد بسته شده و تاکنون ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: ۲۳۵ نفر عوامل با یکصد دستگاه خودرو سبک و سنگین درحال ساخت سد خرمرود هستند.

فرماندار تویسرکان هم با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی ۴۸ روستایی که کمبود آب دارند از آب این سد تامین خواهد شد، افزود: با بهره برداری از سد خرمرود علاوه بر ماندگاری جمعیت فعلی، موجب مهاجرت معکوس هم خواهد شد.

مومیوند با اعلام اینکه این سد اولین طرح کشوراست که به روش تامین مالی و اجرا از محل ماده ۵۶، اجرا خواهد شد و پایلوت وزارت نیرو هم هست، گفت:: سد خرمرود از نوع خاکی با هسته رسی با ارتفاع ۶ متر از بستر رودخانه با توان ذخیره ۸ میلیون متر معکب در دریاچه پشت سد است.

مدیر سد خرمرود هم گفت: ماده ۵۶ در وزارت نیرو، اولین تجربه‌ای است که در سد خرمرود انجام می‌شود به طوری که کل سرمایه گذاری طرح را پیمانکار انجام می‌دهد و بعد از ۶ ماه از تکمیل ساخت، دولت در مدت ۳ سال هزینه و سود سرمایه گذاری را به پیمانکار خواهد داد.

آقای شاهرخی، پیشرفت فیزیکی سد خرمرود را ۱۴ درصد اعلام کرد.

سد مخزنی خرمرود در شمال غربی شهرستان تویسرکان طبق قرارداد در پایان سال ۱۳۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ا

پیشرفت 14 درصدی سد خرمرود تویسرکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.