سرپرست اداره بهزیستی شهرستان نهاوند گفت: ۱۲ هزار کودک نهاوندی نیازمند بینایی سنجی هستند که از طرف والدین آنها توجهی نمی شود.

بی توجهی به  بینایی سنجی ۱۲ هزار کودک نهاوندیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد محمدی اظهار داشت: گسترش ازدواج‌های فامیلی در نهاوندمنجر به تولد فرزند معلول می‌شود که هزینه های زیادی را روی دست والدین و دولت می گذارد.
وی گفت: ازدواج‌های فامیلی در نهاوند زیاد است که منجر به تولد فرزند معلول می‌شود بنابراین آموزش و آگاهی‌های قبل از ازدواج و مشاوره‌های ژنتیکی را باید رعایت کرده و انجام دهند چرا که حدود ۵ درصد از ازدواج‌های فامیلی به تولد کودک معلول منجر می‌شود.
محمدی افزود: ۱۲ هزار کودک ۳ تا ۶ سال داریم اما خانواده‌ها نسبت به اجرای بینایی‌سنجی آنچنان که باید اهمیتی نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ بینایی‌سنجی در سال ۹۶ انجام گرفت و امسال باید ۷ هزار مورد انجام شودافزود: خانواده‌ها به سلامت بینایی کودکان خود اهمیت بیشتری بدهند چرا که زیر ۵ سالگی بهترین زمان شناسایی و درمان تنبلی چشم است و حتی هزینه عینک در طرح غربالگری را بهزیستی پرداخت می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته کودک از ۱۶ مهر عنوان کرد: ۴۵ مهدکودک در شهرستان نهاوند وجود دارد که ۹ مهد شهری و ۳۷ مهد روستایی است.
وی با بیان اینکه به مهدهای روستایی و برخی مهدهای شهر یک وعده غذای گرم می‌دهیم، خاطرنشان کرد: یارانه غذای گرم برای سال گذشته در مهدها هزینه شده است و ظرفیت راه‌اندازی ۲۰ مهد دیگر با داشتن مدرک مرتبط در شهرستان را داریم.

انتهای پیام/د.ا

به بینایی سنجی ۱۲ هزار کودک نهاوندی توجه نمی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.