ضرورت برنامه ریزی برای تامین آب شرب در اردبیل

استاندار اردبیل گفت:ضروری است نسبت به برنامه ریزی کوتاه مدت برای تامین آب شرب مطمئن و پایدار برای کلیه شهرها از جمله شهر اردبیل اقدام شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان با اشاره به نگرانی ها و دغدغه مسئولین نسبت به تامین آب مرکز استان برای سال های آتی اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت مرکز استان ضروری است تا مسئولین نسبت به تامین آب از حوزه های مختلف آبی اقدام نمایند.

وی با تاکید بر مطالعه دقیق و سریع نسبت به انتقال آب از فراحوزه به استان افزود: لازم است با مدنظر قرار دادن نیاز روستاهای مسیر انتقال آب از قزل اوزن و ارس برنامه ریزی های لازم جهت مدیریت بهینه این حقابه ها صورت گیرد.

رئیس شورای حفاظت منابع آب، مجاری و تاسیسات آبی استان در ادامه با بیان اینکه بزودی در جلسه ای در وزارت نیرو در خصوص میزان حقابه استان از رود ارس تصمیم گیری خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به تصمیمی که در سفر وزیر نیرو به استان گرفته شده بود، قرار است در این خصوص در جلسه ای با حضور وزیر تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

بهنام جو با تاکید بر اینکه قبل از این جلسه میزان تخصیص آب از ارس برای بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، شرب، گردشگری  در کارگروه استانی مورد بررسی دقیق قرار گرفته، اظهار داشت: میزان و سهم استان از رود ارس با کار کارشناسی مورد سنجش قرار گرفته و بعد از تصمیم وزارت نیرو این بحث نهایی خواهد شد.

استاندار اردبیل در این جلسه با تاکید بر ضرورت صرفه جویی آب در بخش های مختلف مصرف، افزود: با عنایت به تشکیل کارگروه تخصصی سازگاری با کم آبی در استان، ضرورت دارد دستگاههای اجرایی عضو این کارگروه برنامه ها و اقدامات خود را در این کارگروه اعلام نمایند.

انتهای پیام/ع

ضرورت صرفه جویی آب در بخش های مختلف مصرف

 

برچسب ها: آب شرب ، صرفه جویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار