مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان:

۴۱۶ نفر در معرض خطر سیل به مناطق امن منتقل شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به امدادرسانی به هزار و ۹۳۲ نفر طی دو روز گذشته از انتقال ۴۱۶ نفر در معرض خطر سیل به مناطق امن خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ولی پور  مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان در استان گیلان، اظهارکرد: تا صبح امروز در مجموع ۶۵ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر استان شامل ۳۲۵ نفر از امدادگران و نجاتگران داوطلب و نیرو‌های کادری این نهاد در مناطق سیل زده حضور یافتند.

وی با بیان اینکه در عملیات‌های انجام شده از ۵۷ دستگاه خودروی امدادی استفاده شده است، افزود: ۶۵ موتور پمپ آب و ۱۳ دستگاه قایق موتوری در مناطق سیل نیز برای تسهیل در امدادرسانی مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در ادامه با اشاره به امدادرسانی به ۵۴۱ خانوار شامل هزار و ۹۳۲ نفر، تصریح کرد: با حضور امدادگران آب ۳۹۶ منزل مسکونی نیز تخلیه شده و ۴۱۶ نفر نیز که در معرض سیل بودند به مناطق امن منتقل شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۲ شهرستان و ۶۸ روستا استان گیلان درگیر آبگرفتگی و سیل شدند، یادآورشد: از صبح فردا با فروکش کردن آب امدادگران به شناساسی منازل مسکونی که وسایل زندگی أن‌ها براصر سیل آسیب دیده و یا از بین رفته پرداخته و خدمات لازم ارائه می‌شود.

ولی پور با اشاره به اینکه براثر جاری شدن سیل در شهرستان تالش سه باب منزل مسکونی تخریب شد، افزود: خوشبختانه در سایر مناطق استان گزارشی مبنی بر تخریب منزل مسکونی نداشته ایم و سیلاب اخیر بیشتر به زیرساخت‌های استان خسارت وارده کرده است.

انتهای پیام/پ

 

امدادرسانی به مناطق سیل زده در شمال کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.