کاشت ۱۰۰هزار هکتار گونه های مثمر به شیوه کاشت در اراضی شیبدار

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از طرح هایی که در راستای اقتصاد مقاومتی توسط وزارت جهاد کشاورزی به استانها ابلاغ شده، کاشت باغ با گونه های مثمر در اراضی شیبدار است.

 توسعه باغات در اراضی شیبدار، در راستای اقتصاد مقاومتی استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از طرح های باغبانی استان کرمانشاه گفت: یکی از طرح هایی که در راستای اقتصاد مقاومتی توسط وزارت جهاد کشاورزی به استانها ابلاغ شده، کاشت باغ با گونه های مثمر در اراضی شیبدار و دیمزارها و عرصه های منابع طبیعی کم بازده  است.

طهماسبی با بیان مطلب فوق افزود: استان کرمانشاه با توجه به بارش های مناسبی که دارد مستعد توسعه باغات در اراضی شیبدار است.

وی بیان  کرد: طبق نظر کارشناسان مناطقی که ۳۰۰تا ۳۵۰میلیمتر بارندگی در سال دارند می توانند گونه های کم آبر از جمله زرشک، گل محمدی، بادام، سماق، عناب و انگور را توسعه دهند.

وی  بیان کرد: در برنامه ششم توسعه، کاشت ۱۰۰هزار هکتار گونه های مثمر به شیوه کاشت در اراضی شیبدار از برنامه های وزارت جهادکشاورزی است.

وی با اشاره به خاک حاصلخیز و آب مناسب در استان کرمانشاه بیان کرد: لازم است مسئولین بخش کشاورزی با همکاری فرمانداران و بخشداران، از عرصه ها برای ایجاد باغات و در نتیجه ایجاد اشتغال و درآمد برای روستائیان استفاده کنند.

طهماسبی با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب و استفاده حداکثری از باران افزود: یکی از سیاستها در توسعه باغات در اراضی شیبدار استفاده از آب سبز می باشد.

 

انتهای پیام/ز

کاشت  گونه های مثمر در اراضی شیبدار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار