مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان؛

بیش از 15 هزار حلقه چاه مجاز در حال بهره برداری است

۱۵ هزار و ۵۰۰ حلقه چاه مجاز در بخش‌های کشاورزی، آشامیدنی و صنعت استان همدان در حال بهره برداری است.

بیش از 15 هزار حلقه چاه مجاز استان در حال بهره برداری استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بهار یکی از اهداف این شرکت را نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها بیان و تصریح کرد: در استان همدان ۳ هزار و ۹۵۰ کنتور هوشمند آب و برق نصب کرده ایم که بر اساس میزان سهمیه بهره برداری شارژ می‌شود و بهره برداران نمی‌توانند بیش از میزان سهمیه برداشت کنند.

منصور ستوده افزود: چاه‌های غیرمجازی که پیش از سال ۱۳۸۵ کنده شده و توسط وزارت نیرو شناسایی شده اند و طبق قانون قرار بوده در سال ۱۳۸۹ ساماندهی شوند، مجوز با ظرفیت آبی ۲۵ هزار متر مکعب در شبانه روز برای مصارف گلخانه، دامداری و حفظ باغ‌ها برای آنان صادر می‌شود.

وی گفت: بازدید از چاه‌های مذکور صورت گرفته و در کمیسیون‌ها مطرح و برای صدور پروانه آماده شده اند و باید صاحبان چاه‌ها، طرح‌های صنعتی را به شرکت آب منطقه‌ای ارائه دهند تا پروانه صادر شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: خدمات مختلفی شامل جا به جایی، کف شکنی، لایروبی و تعمیق توسط شرکت آب منطقه‌ای به بهره برداران ارائه می‌شود.

ستوده افزود: تاکنون در شهرستان بهار ۲۹۲ حلقه چاه با حجم صرفه جویی ۹ میلیون متر مکعب و عمق انسداد ۶ هزار و ۳۵۰ متر پر و ۴۸۰ دستگاه کنتور آب و برق هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی نصب شده است.

انتهای پیام/ د

بهره برداری از چاه های مجاز استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار