پالایشگاه جم آماده برای گرم کردن خانه هموطنان در زمستان

پالایشگاه گاز فجرجم با انجام تعمیرات اساسی برای تولید حداکثری گاز طبیعی در فصل زمستان آماده است.

پالایشگاه جم آماده برای گرم کردن خانه هموطنان در زمستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم گفت: افزون بر تعمیرات اساسی، ایمن‌سازی بخش‌های مهم و حساس پالایشگاه، با هدف تولید پایدار گاز در زمستان در دستور کار است.

عبدالصمد نجفی افزود: تعمیر و تعویض عایق سه نقطه از خط سایت کنگان نیز با هدف دریافت و تولید پایدار گاز در زمستان انجام خواهد شد.

شرکت پالایش گاز فجر جم از سال ۱۳۶۷ برای تصفیه گاز میدان‌های گازی نار و کنگان در ۲۹۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر و در نزدیکی دهستان «شهر خاص» درشهرستان جم ایجاد شد.

با راه اندازی طرح انتقال خط گاز عسلویه به پالایشگاه در سال ۱۳۸۹، تولید روزانه گاز به ۱۲۵ میلیون متر مکعب رسید.

در کنار تولید گاز خشک در پالایشگاه، روزانه حدود پنج هزار متر مکعب در روز مایعات گازی تثبیت شده تولید می‌شود که به صورت نفت سبک برای صادرات به بندر سیراف منتقل می‌شود. پروپان وگاز مایع (ال پی جی) دیگر محصولات این پالایشگاه هستند که پروپان تولیدی برای سیکل تبرید استفاده می‌شود و ال پی جی به فروش می‌رسد.

استان بوشهر با داشتن مجتمع گاز پارس جنوبی با ظرفیت تولید ۵۷۰ میلیون مترمکعب و پالایشگاه گاز فجر جم، بیش از ۷۰ درصد گاز کشور را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ک

پالایشگاه  گاز جم برای فصل سرد سال آماده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.