۹ نشانه که می‌گویند مسموم شده‌اید + اینفوگرافی

مسمومیت‌های غذایی یکی از بیماری‌های شایع دستگاه گوارش است، اما به کمک برخی موادغذایی و درمان‌های خانگی می‌توانید از اسهال و تهوع این بیماری و سایر علائم آن نجات پیدا کنید.

۹ نشانه که می‌گویند مسموم شده‌اید + اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بسیاری از افراد در سنین مختلف دچار مسمومیت غذایی می شوند، مسمومیت غذایی به دلیل وجود باکتری، ویروس یا سموم دیگر در مواد غذایی ایجاد می شود، تهوع، استفراغ، سردرد، سرگیجه، گرفتگی عضلات شکم و اسهال از علائم مسمومیت غذایی بوده و نباید آن ها نادیده گرفت.

اغلب در مسمومیت غذایی این احتمال وجود دارد که بدن آب زیادی از دست بدهد، بنابراین در این زمان باید آب بیشتری نوشید تا سموم بدن زودتر دفع شوند.
 
زمانی که فرد دچار اسهال و استفراغ شده بهتر است مصرف مایعات و آب را افزایش داده و از خوردن غذاهای جامد و سنگین اجتناب کند که استفاده از این درمان های خانگی برای مسمومیت مفید است.
 
بعد از پایان علائم مسمومیت غذایی چه کنیم، اجازه دهید معده شما آرام بگیرد، بعد از تجربه علائم انفجاری مسمومیت غذایی مانند استفراغ، اسهال و ناراحتی معده، کارشناسان توصیه می کنند اجازه دهید معده استراحت کند، یعنی اینکه تا چند ساعت از نوشیدن و خوردن اجتناب کنید.
 
بعد از پایان علائم مسمومیت غذایی به بدن آب رسانی کنید، مصرف مایعات برای کمک به بدن تان در مقابله با مسمومیت غذایی ضروری است، اسهال و استفراغ می تواند باعث کم آب شدن بدن شود، بنابراین نوشیدن جرعه های کوچک آب می تواند یک شروع خوب باشد، نوشیدنی های ورزشی که حاوی الکترولیت هستند، بهترین راه برای پیشگیری از کم آبی بدن در این حین است.

با علائم مسمومیت غذایی آشنا شوید+اینفوگرافی

انتهای پیام/

با علائم مسمومیت غذایی آشنا شوید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.