مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی ؛

آزادی ۱۴۳ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی از آزادی ۱۴۳ زندانی جرائم غیرعمد در شش ماه نخست سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  تقی‌پور مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: از ابتدای سال‌جاری، با کمک ستاد دیه و خیران استان، ۱۴۳ زندانی جرائم غیرعمد استان به آغوش گرم خانواده بازگشتند که مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با ۱۴۵ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان این‌که ۱۴۲ نفر از زندانیان آزاد شده، مرد و یک نفر نیز زن بوده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹۴ نفر محکومین مالی، چهار نفر محکومین تصادفات غیرعمد و حوادث و ۴۵ نفر نیز از محکومین مهریه و نفقه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از کمک ویژه ستاد دیه استان برای آزادی این زندانیان تامین شده است، گفت: ۲۰ میلیارد ریال از طریق تسهیلات و با پیگیری همکاران ستاد دیه و همچنین دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها مبلغ ۳۰ میلیارد ریال نیز از طریق رضایت شاکیان پرونده تامین شده است.

تقی‌پور با بیان اینکه مبلغ دو میلیارد ریال توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شده است، متذکر شد: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از طریق شرکت‌های بیمه و ۷۶ میلیارد ریال نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه به صدور دادنامه اعسار تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۴۳ زندانی جرائم غیرعمد واجد شرایط در زندان‌های استان حضور دارند که سه نفر آنان زندانی زن و ۵۴۰ نفر نیز زندانی مرد بوده و از این تعداد ۳۹۳ نفر محکومین مالی، ۲۰ نفر محکومین تصادفات غیرعمد و حوادث و همچنین ۱۳۰ نفر محکومین مهریه و نفقه در زندان‌های استان محکومیت خود را سپری می‌کنند که برای آزادی این تعداد زندانی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

 

انتهای پیام/ش

تامین ۱۵ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان از کمک ویژه ستاد دیه استان

برچسب ها: زندان ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.