اهدای 25 هزار و 950 واحد خون در نیمه ابتدای امسال توسط مردم

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای 25 هزار و 950 واحد خون در نیمه ابتدای امسال توسط مردم استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم سلطانیان مدیرعامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به کاهش هشت درصدی اهدای خون در نیمه ابتدای امسال گفت: شش ماهه ابتدای امسال 25 هزار و 950 واحد خون در استان اهدا شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با اهدای 28 هزار و 284 واحد خون، هشت درصد کاهش داشته است.

وی افزود: ازمجموع خون های اهدایی درنیمه ابتدای امسال 24 هزار و 2550 واحد مربوط به مردان و تنها 1700 واحد مربوط به زنان بوده و همواره بیشتر اهداکنندگان خون را جامعه مردان تشکیل می دهند.

سلطانیان بیشترین رده سنی اهدا کنندگان را رده سنی 20 تا 50 سال اعلام و تصریح کرد: در این طیف سنی بیشترین اهدا خون نیز مربوط به رده سنی 26 تا 40 سال است.

وی با اشاره به افزایش اهدای خون در مناسبت‌هایی خاصی از سال، گفت: در مناسبت‌های مذهبی مانند روزهای تاسوعا و عاشورا حجم اهدای خون افزایش چشمگیری می‌یابد، بطوری که در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال 694 واحد خون اهدا شد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین گروه‌های خونی اهدایی مربوط به گروه‌های خونی A ، B و O مثبت است، گفت: همه گروه های خونی مورد نیاز هستند، اما گروه‌های منفی به دلیل تعداد پایین اهداکنندگان بیش از سایر گروه های خونی مورد نیاز است.

سلطانیان با اشاره به وجود دو مرکز ثابت خونگیری در کرمانشاه، گفت: همچنین یک مرکز ثابت در شهرستان قصرشیرین مستقر است و در سایر شهرستان ها خونگیری توسط مراکز سیار انجام می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه در پایان با اشاره به دریافت پلاکت و پلاسما در مراکز انتقال خون، گفت: نیمه ابتدای امسال 505 واحد پلاکت و پلاسما در مراکز انتقال خون استان دریافت شده است .

 

 

انتهای پیام/د

کاهش هشت درصدی اهدای خون در نیمه ابتدای امسال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار