معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی کشور تامین می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تامین مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی تلاش می‌شود ضمن افزایش تولید به رونق اقتصادی و اشتغال کمک شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: در تامین مواد اولیه برخی کارخانه‌های تولید لوازم خانگی و نیز مواد پتروشیمی مورد نیاز پیگیری لازم صورت می‌گیرد و همراه کارآفرینان خواهیم بود.

صالحی نیا اضافه کرد: یکی از راهکار‌های کاهش مشکلات موجود استفاده از تمام توان واحد‌های صنعتی است و با نوسان قیمت ارز و کاهش قاچاق کالا شرایط برای افزایش تقاضا و بازار برای محصولات ایرانی به خوبی مهیا شده است.

وی اضافه کرد: با تعریف بسته‌های حمایتی و اتخاذ روش‌های موثر باید از تولیدکننده حمایت جدی کرد تا مشکلات کاهش یابد.

صالحی نیا تصریح کرد: در بخش دولتی با سیاست‌های اصولی و حمایت از بخش تولید تلاش می‌کنیم کار‌ها تسهیل شود و بخش تولید هم با تلاش جدی در افزایش میزان تولید محصول می‌تواند از این فرصت برای تامین نیاز‌های خود اقدام کند.

معاون وزیر صنعت گفت: اگر نوسان نرخ ارز از ۳ هزار و ۸۰۰ به ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برسد برای تولیدکننده قابل تحمل است، اما چند برابر شدن قیمت آن آسیب زاست و برای آن باید تدبیر کرد.

صالحی نیا تصریح کرد: سامانه نیما مدیریت شده است و از بخش خصوصی انتظار داریم در کنار بخش دولتی باشند .

وی اظهارداشت: شاید گاهی باید در اتاق‌های دربسته تصمیم بگیریم، اما حتی در این شرایط هم از نظر تولیدکننده و صادرکننده استفاده می‌کنیم.

صالحی نیا خواستار انتقال دیدگاه‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان قزوین به وزارتخانه صنعت برای اتخاذ تصمیمات منطقی شد.

انتهای پیام/

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.