نجات ۶۱۵ مهاجر غیرقانونی در دریای مدیترانه

­نیروی دریایی مغرب اعلام کرد در پایان هفته گذشته ۶۱۵ مهاجر غیرقانونی را که تلاش می‌کردند با ۳۱ فروند قایق خود را به اسپانیا برسانند، در دریای مدیترانه نجات داده است.

نجات ۶۱۵ مهاجر غیرقانونی در دریای مدیترانهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­نیروی دریایی مغرب اعلام کرد در پایان هفته گذشته ۶۱۵ مهاجر غیرقانونی را که تلاش می‌کردند با ۳۱ فروند قایق خود را به اسپانیا برسانند، در دریای مدیترانه نجات داده است.

نیروی دریایی مغرب همچنین اعلام کرد این مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه دچار مشکل شده بودند که نیروی دریایی مغرب آن‌ها را نجات داد.

نیرو‌های گارد ساحلی اسپانیا نیز روز یکشنبه اعلام کردند در مدت ۴۸ ساعت گذشته نزدیک به ۱۲۰۰ مهاجر غیرقانونی را که تلاش می‌کردند از دریای مدیترانه عبور کنند و خود را به اسپانیا برسانند، نجات داده است. این در حالی است که اسپانیا به نخستین دروازه ورود مهاجران غیرقانونی به قاره اروپا تبدیل شده است.

نیرو‌های مسلح مغرب در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی مغرب آن را منتشر کرد، اعلام کردند همه مهاجران غیرقانونی که نیروی دریای مغرب آن‌ها را نجات داده است، "در کمال صحت و سلامت به بنادر مغرب انتقال داده شده اند".

این منبع که به ملیت مهاجران غیرقانونی اشاره‌ای نکرده است، افزود "بسیاری از قایق‌های حامل مهاجران غیرقانونی به علت وضعیت شکننده غرق شده اند".

یکم ماه اکتبر نیز یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی در ساحل ناظور، در شمال مغرب غرق شد و دست کم ۱۳ نفر جان باختند و حدود ۳۰ نفر نیز به دست ماهیگیران مغربی نجات داده شدند.

به گفته سازمان بین المللی مهاجرت، بیش از ۴۳ هزار مهاجر غیرقانونی از آغاز امسال به اسپانیا وارد شده اند که بیش از ۳۸ هزار نفر از آن‌ها از طریق راه دریایی و نزدیک به پنج هزار نفر نیز از طریق راه زمینی سئوتا و ملیلیه به اسپانیا وارد شده اند.

به گفته همین سازمان، بیش از ۱۷۰۰ مهاجر غیرقانونی نیز از آغاز امسال در دریای مدیترانه جان باخته یا ناپدید شده اند که ۳۲۰ نفر از آن‌ها در سواحل اسپانیا دچار این سرنوشت شده اند.

اتباع مغرب بیش از پیش تلاش می‌کنند به طور غیرقانونی کشور خود را برای عزیمت به اروپا ترک کنند. این افراد از طریق راه‌های دریایی یا از طریق راه زمینی سئوتا و ملیله تلاش می‌کنند خود را به خاک اروپا برسانند. هزاران مهاجر غیرقانونی از اتباع سایر کشور‌های آفریقایی جنوب صحرای آفریقا نیز از خاک کشور مغرب به اروپا انتقال داده می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار