مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل صید با افزایش ۱۰۰ درصدی برداشت نسبت به سال قبل برخوردار شویم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی فلاحی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار کرد: براساس بازدید‌های مداوم کارشناسان اداره تولید این مدیریت از وضعیت صید و صیادی و انجام عملیات آمارگیری، نمونه برداری و بیومتری از ماهیان صید شده از سد تنگاب فیروزآباد، پیش بینی می‌شود تا پایان فصل صید با افزایش چشمگیر و صد در صدی برداشت نسبت به سال قبل برخوردار شویم.

وی ادامه داد: افزایش صید در این منبع آبی ناشی از شرایط مناسب آب و هوایی و اکوسیستم منطقه، همکاری و رعایت قوانین و مقررات صید توسط صیادان از جمله بکارگیری ادوات صید استاندارد، رعایت زمان و مکان صید و همچنین برگزاری جلسات توجیهی برای صیادان، توسط کارشناسان این مدیریت است.

این مقام مسئول اضافه کرد: فعالیت صید و صیادی در این دریاچه با حضور ۴ گروه صیادی دو نفره، در قالب تعاونی مدتی است آغاز شده که همچنان با صید انواع ماهیان گرمابی همچون کپور، سرخه ودیگر گونه‌های بومی ادامه دارد.

فلاحی بیان کرد: با بهره برداری مناسب از ذخایر آبزیان استان ضمن تولید غذای سالم، زمینه ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد ساکنان منطقه نیز فراهم می‌شود.

گفتنی است، به علت کاهش شدید سطح دریاچه پشت سد تنگاب، به پیشنهاد مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و با هماهنگی کمیته آبزی‌پروری مجوز صید از این سد، خارج از فصل و ۲ ماه زودتر صادر و به تعاونی منطقه ابلاغ شد که صیادان نیز میزان صید خود را بر اساس ضوابط و قوانین محیط زیست و سازمان آب منطقه تنظیم می‌کنند.

انتهای پیام/ن

صید ماهی در سد تنگاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار