از نبود ماست در اردو تا بحث شام در فرودگاه/ بسکتبال اسیر حواشی عجیب!

این روزها اظهارنظرهای عجیبی پیرامون بسکتبال به گوش می‌رسد که موجب به حاشیه رفتن تیم ملی شده است.

از نبود ماست در اردو تا «مک‌دونالد»‌ در فرودگاه/ بسکتبال اسیر حواشی عجیب!به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، چندی قبل اظهارنظرهایی از سوی برخی ملی پوشان بسکتبال ایران در رسانه‌ها مطرح شد مبنی بر این که اردوهای تیم ملی شرایط ایده‌آلی ندارد و اخیرا اتفاقاتی در این راستا رخ داده است که در شان ملی پوشان بسکتبال نیست.

در ابتدا برخی ملی پوشان موضوعاتی مانند نبودن ماست در وعده های غذایی یا نبود سلفون برای بستن آسیب دیدگی‌هایشان را مطرح کردند اما در ادامه روزبه ارغوان در گفتگویی از این موضوع را با جزییات صحبت کرد و همین اظهارنظر موجب شد سر و صدای زیادی به راه بیفتد.

**ارغوان: همه سختی‌ها می‌گذرند!

روزبه ارغوان با اشاره به اینکه ماجرای ماست و ... بیشتر جنبه شوخی داشته گفت: «این صحبت ها بیشتر جنبه شوخی داشته است؛ وگرنه ماست موضوعی نیست که بود و نبودش قابل مطرح کردن باشد. شاید چون همیشه بوده و این بار در اردو نبود، خیلی به چشم آمد! وگرنه بقیه موارد سر جایش بود. به هر حال همه سال سختی را می گذرانند و فکر نمی کنم هیچ جایی شرایط نرمال همیشگی اش را داشته باشد.»

از نبود ماست در اردو تا «مک‌دونالد»‌ در فرودگاه/ بسکتبال اسیر حواشی عجیب!

مورد عجیب دیگری که مطرح شده، مربوط به سفر ژاپن است. چند هفته قبل تیم ملی در چارچوب انتخابی جام جهانی راهی توکیو شد و برابر ژاپن قرار گرفت که البته دست خالی و با شکست به تهران بازگشت. گویا در جریان این سفر بازیکنان تیم ملی بسکتبال با اتوبوس های عادی و در کنار مردم ژاپن به رستوران ایرانی رفتند و مسئولان حاضر نشدند اتوبوسی را به صورت اختصاصی برای بازیکنان تهیه کنند. روزبه ارغوان در این باره هم گفته است: « این اتفاق برای این افتاد که هزینه صرف غذا در هتل بــه دلیل نوسات ارزی واقعا بیش از اندازه بالا بود و ما هر روز به رسـتوران های اطراف برای صرف غذا می‌رفتیم. یک روز که به رستوران ایرانی می رفتیم، مثل مردم عادی سوار اتوبوس شدیم و مشکلی پیش نیامد. آنجــا اتوبوس ها خلوت اســت و کســی مارا نشناخت.همه روی صندلی خیلی با کلاس نشستیم و دردسری نداشتیم!»

**قاسمی: ملی‌پوشان یادشان رفته مک دونالد می‌خوردند؟

پس از این قبیل اظهارات ملی پوشان و مطرح شدن برخی کمبودها، مسعود قاسمی، مدیر تیم های ملی نیز به این ماجراها واکنش نشان داد: «فکر می کنم این صحبت ها اصلا در شان تیم ملی نیست. این ها شیطنت برخی افراد است و یکی، ۲ بازیکن هم چنین مسائلی را مطرح می‌کنند که خیلی چیزها یادشان نمی‌آید. واقعا خیلی خنده دار است که بازیکن تیم ملی بیاید درباره نبودن ماست سر میز غذا حرف بزند. من نمی خواهم مدیران قبلی را زیر سوال ببرم و برای آقای مشحون هم احترام زیادی قائلم؛ اما گویا برخی بازیکنان یادشان رفته که در خوابگاه فدراسیون با کمترین امکانات می ماندند؟ الان که برای آن‌ها هتل المپیک را رزرو می کنیم و هر روز ۳۰۰ هزار تومان برای اقامت و ارائه بهترین خدمات و غذاها می دهیم. شاید درست نباشد من هم این حرف ها را بزنم؛ اما اینکه بازیکن ساعت ۸:۳۰ در هواپیما غذا می خورد و ساعت ۹:۳۰ در فرودگاه توکیو می گوید، گرسنه ام، عجیب نیست؟! یادشان رفته که ساعت ۱۱ شب برای دومین بار شام را در «مک دونالد» خوردند؟ قبلا در سفرهای بین المللی اینطور بوده یا اینکه برخی شب ها به بازیکنان شام هم نمی‌دادند؟ همه فاکتورها موجود است و مشخص است که بازیکنان به چه رستوران هایی رفتند و چه مبالغی برای آنها هزینه شده است.»

از نبود ماست در اردو تا «مک‌دونالد»‌ در فرودگاه/ بسکتبال اسیر حواشی عجیب!

**حدادی: ما گدا نیستیم آقای قاسمی!

زمانی که قاسمی این موضوعات را به این شکل عنوان کرد، قابل پیش بینی بود که ملی پوشان نسبت به این اظهارت واکنش داشته باشند. حامد حدادی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران با لحنی شدید به مصاحبه قاسمی واکنش نشان داد: « زمانی که در رده امیدها بودیم به هتل المپیک می‌رفتیم و در سال قبل نیز تمام اردوها به هتل المپیک می‌رفتیم. این چه حرفی است که می‌زنند؟ یا جایی دیگر گفته‌اند که به بازیکنان در فرودگاه شام داده‌ایم، چرا می‌خواهند منت بگذارند، آن هم برای برای بازیکنی که 6 ماه شبانه‌ر وز در اردوی تیم ملی بوده و تمام تلاشش را کرده است. نباید منتی سر تیم ملی و بازیکنان بگذارند؛ مثل این می‌ماند که من بگویم چرا چهل دقیقه بازی کرده‌ام و  ۳۸ دقیقه نبوده است. وظیفه فدراسیون است که به تیم ملی و بازیکنان برسد، آیا بردن بازیکنان به رستوران مک‌دونالد کار بزرگی بوده است؟ فکر کرده‌اید ما عاشق مک‌دونالد هستیم؟ اتفاقا خیلی غذای بدی است و کسی دوست ندارد.

از نبود ماست در اردو تا «مک‌دونالد»‌ در فرودگاه/ بسکتبال اسیر حواشی عجیب!

ستاره تیم ملی بسکتبال تأکید کرد: همه بازیکنان بدون منت و با آسیب‌دیدگی در اردوها و مسابقات طولانی‌مدت تیم ملی بوده‌اند و تمام تلاش‌شان را کرده‌اند. ارسلان کاظمی در اردوی تیم ملی مصدوم شد و چندین روز فیزیوتراپی می‌کرد و من شاهد بودم که چقدر درد می‌کشد، خود من هم در اردو مصدوم شدم و درد داشتم و با همان شرایط هم بازی کردم، حالا ما هم باید منت بگذاریم؟ اینکه بخواهند خودشان را با دوره قبلی مقایسه کنند خیلی زشت است، در دوره قبلی دو سال بودجه‌ای نگرفته بودند، اما شمایی که ادعا داشتید بودجه می‌آورید، نباید این کارها را انجام دهید و این حرف‌ها را بزنید. وظیفه‌شان است که برای بازیکنان بهترین امکانات را فراهم کنند. خیلی از مسائل دیگری است که نمی‌خواهم بازگو کنم. مگر ما گدا هستیم؟ می‌خواهید من در اردوهای بعدی به تمام بازیکنان شام بدهم؟ ما وظیفه‌مان بازی برای پرچم ایران است و شما هم باید به وظیفه‌تان عمل کنید، نه اینکه چون لبنیات گران شده، ماست و دوغ را از غذا حذف کنید!

حواشی اینچنینی پیرامون بسکتبال، چند روزی است فضای این رشته را ملتهب کرده است. رشته‌ای که مدتی قبل و در سال‌های پایانی حضور محمود مشحون در فدراسیون، روزهای پر تنشی را سپری کرده بود، به نظر می‌رسید با روی کار آمدن رامین طباطبایی جوان و تازه نفس، رفته رفته به ساحل آرامش هدایت شود. اتفاقی که رخ نداد و هر چند وقت یک بار شاهد حواشی اینچنینی در بسکتبال هستیم. تیم ملی بسکتبال ایران روزهای پر چالشی را در راه رسیدن به جام جهانی پیش رو دارد، چه بهتر است اگر اهالی این رشته با فاصله گرفتن از حاشیه‌ها و تمرکز بر مسابقات و نبردهای پیش رو ، روزهای خوبی را برای این رشته رقم بزنند.

انتهای پیام/

بگومگوهای ملی پوشان بسکتبال و مدیر تیم ملی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Farhad
۱۰:۳۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
متاسفم متاسفم برای مدیری مثل آقای قاسمی که اینجور صحبت میکنن درمورد ملی پوشان زمانی که حدادی و کاظمی و...بخاطر کشورشان و پرچم شان حاضرن جون شان را بدهن شما از پول نهار و شام این قهرمانان صحبت می کنین