فرمانده انتظامی کاشان گفت: ایجاد ناامیدی با دخیل کردن شرایط اقتصادی و ناامیدی مردم از نظام یکی از مولفه‌های اصلی دشمن و از ابزار‌های استکبار جهانی در برهم زدن امنیت روانی جامعه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سرهنگ علی پورکاوه فرمانده انتظامی کاشان، ظهر امروز ۱۷ مهر ماه به مناسبت هفته نیروی انتظامی (۱۳ تا ۲۰ مهر) در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: در شرایط فعلی بحث امنیت روانی برای جامعه که بسیار ملموس و از اهمیت بالایی برخوردار و قابل درک است مورد هدف دشمن قرارگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ارزش این موهبت الهی برابر با تدابیر مقام معظم رهبری که مهم‌ترین بخش امیدبخشی و ایجاد انگیزه و آرامش برای مردم است گفت: دشمن در شرایط کنونی بدنبال ایجاد ناامیدی مردم است و به همین جهت مولفه اصلی و اساس کار خود را از بین بردن اعتماد مردم به نظام عنوان یک ابزار پیگیری می‌کند.

به گفته وی، رسانه نیز یکی از ابزار‌هایی است که جامعه نقش تاثیرگذاری در ایجاد اعتماد بخشی، احساس امنیت و امیدآفرینی مردم و افزایش یا کاهش آن با انتشار اخبار کذب یا صحیح را دارد.

فرمانده انتظامی کاشان، با تاکید اینکه استکبار جهانی با دخیل کردن شرایط اقتصادی ناامیدی را به عنوان یکی از ابزار‌های خود دربرهم زدن امنیت روانی مردم و جامعه سوء استفاده و بهره برداری می‌کند گفت: ما در کنار هم می‌توانیم با تعامل بیشتر و بهتر امنیت روانی را ایجاد کنیم.



اجرای ۳۷ مورد طرح امنیت محله محور


سرهنگ پورکاوه، در ادامه تصریح کرد: فرماندهی انتظامی کاشان در این راستا ۳۷ مورد طرح امنیت محله محور را از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان اجرا کرده است که منجر به دستگیریو شناسایی ۸۳۹ نفر به اتهام خرید و فروش مواد مخدر، کالای قاچاق، توزیع مواد مخدر و اعتیاد و تحویل آن‌ها به مراجع قضائی شد.

وی در خصوص مبارزه با کالای قاچاق ضمن اشاره به افزایش ۴۰ درصدی کشفیات این حوزه گفت: در ۶ ماهه نخست امسال کالا‌های قاچاق شامل لوازم التحریر، لوازم خانگی، اسباب بازی، لوازم آرایش، پوشاک و پارچه به ارزش ۱۶ میلیارد ریال در کاشان کشف شد.
به گفته وی، کشفیات مواد مخدر نیز در نیمه نخست امسال در کاشان با دستگیری ۷۳۰ نفر مصرف کننده و فروشنده کاهش ۲۳ درصدی داشت.

اجرای بیش از ۶۵ هزار عملیات پلیس در تماس با ۱۱۰

فرمانده انتظامی کاشان،اجرای ۶۵ هزار و ۳۶۵ تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ را در ۶ ماهه نخست امسال یادآورشد و گفت: این تماس‌ها نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش پنج درصدی و تماس‌های عملیاتی شده نیز افزایش ۶ درصدی داشته داشته است.

سرهنگ پور کاوه، تصریح کرد: اولویت موضوعات به ترتیب اول تا پنجم بر مبنای تماس مردم جرائم عمومی ۲۴ درصد شامل اختلافات خانوادگی و ملکی، ۲۳ درصد جرائم و تخلفات حوزه راهنمایی رانندگی، ۱۵ درصد نزاع و درگیری، ۱۴ درصد مفاسد اجتماعی و ۸ درصد وقوع سرقت است.

افزایش ۶۲ درصدی جرائم مربوط به حوزه پلیس فتا

وی افزایش ۶۲ درصدی جرائم شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مربوط به حوزه پلیس فتا در شهرستان کاشان را یادآورشد و گفت: ۹۸ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به پلیس فتا با اقدام‌های صورت گرفته منجر به شناسایی، دستگیری و بازگرداندن اموال یا احقاق حقوق مردم شده است.

به گفته وی، کشفیات وقوع سرقت نیز افزایش ۹ درصدی و دستگیری سارقین افزایش ۱۷ درصدی در این مدت داشت.

فرمانده انتظامی کاشان با اشاره به تشکیل ۹ هزار و ۸۳۴ پرونده مرتبط با جرائم مختلف در پلیس پیشگیری، کلانتری و پاسگاه‌ها در نیمه نخست امسال گفت: بیشتر آن‌ها به ترتیب مربوط به جرائم راهنمایی و رانندگی، درگیری، مبارزه با مواد مخدر و مفاسد اجتماعی بود.

سرهنگ پور کاوه، یکی از ماموریت‌های نیروی انتظامی را رویکرد تعاملات اجتماعی و مشاوره‌ای عنوان کرد و افزود: یک هزار و ۴۱ پرونده با مشکلات خانوادگی، درگیری و مسائل حقوقی به دفتر‌های مشاوره فرستاده و همه آن‌ها پیش از ارجاع به دستگاه قضائی با سازش پایان یافت.

وی در پایان حضور در ۱۳۷ مسجد، ۷۷ جلسه با اصناف، ۲۷ جلسه با ادارات و ۸۴ جلسه در مدارس را از فعالیت‌های حوزه اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشان تاکیدکرد و گفت: در جلسات مدارس بیشترین تمرکز بر مقطع ابتدایی به عنوان اثرگذارترین و اثرپذیرترین نیروی انسانی جامعه در ایجاد امنیت اجتماعی و روانی قرارگرفت.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.