هزینه کردن در حوزه کتاب و کتابخوانی سرمایه گذاری بلند مدت است

شهردار کلانشهر اهواز هزینه کردن در حوزه کتاب و کتابخوانی را سرمایه گذاری بلند مدت دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در دیدار منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با منصور کتانباف، شهردار کلانشهر اهواز بر پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی اهواز، حل مشکلات پروانه های ساختمانی و اسناد واگذاری پروژه های منبع آب و ملاشیه و همکاری های دوجانبه تاکید شد.

هزینه کردن در حوزه کتاب و کتابخوانی سرمایه گذاری بلند مدت است
منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با ارائه گزارشی از شاخص ها، چالش ها و فرصت های کتابخانه های عمومی برای ارائه خدمات فرهنگی به مردم اهواز بیان داشت: در کلانشهر اهواز 18 کتابخانه فعال وجود دارد که به صورت 2 شیفت به مردم ارائه خدمت می کنند.

وی به بخش های فاقد کتابخانه در اهواز اشاره و اظهار کرد: با مساعدت استانداری و سازمان برنامه و بودجه در منطقه کوی منبع آب و ملاشیه اهواز 2 پروژه با پیشرفت 100 درصد آماده افتتاح داریم که با برنامه ریزی های انجام شده در هفته کتاب سال جاری به بهره برداری می رسند.

رستمی در ادامه با بیان اینکه تجهیزات این 2 کتابخانه از اعتبارات مناطق محروم در نظر گرفته شده است افزود: در این کتابخانه ها از معماری زیبا و ایرانی اسلامی استفاده شده است، در مساله واگذاری زمین و همچنین پروانه های ساختمانی و پایان کار نیازمند همراهی شهرداری است که بعد از رفع مشکلات واگذاری به مردم این مناطق خدمت فرهنگی ارائه کند.

هزینه کردن در حوزه کتاب و کتابخوانی سرمایه گذاری بلند مدت است

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان اذعان داشت: یکی از چالش های موجود در سال های اخیر تعیین میزان سهم کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری اهواز است که به شفافیت دقیقی نرسیده که می طلبد با جدیتی که در مجموعه شهرداری اهواز وجود دارد برای حل این مشکل کارگروهی برای تعین مبلغ سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها برسیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: هزینه نگهداری امکانات سرمایشی، گرمایشی، برق، آب و سایر هزینه ها در اهواز نیازمند پرداخت فوری و تزریق پول به حساب انجمن کتابخانه های عمومی است، در سال 96 شهرداری اهواز 3 میلیارد ریال و در 6 ماهه سال 97 مبلغ 500 میلیون ریال به حساب انجمن کتابخانه های عمومی اهواز پرداخت کرده است که این مبالغ پاسخگوی اجرای خدمات بهتربه شهروندان اهوازی را نمی دهد.

منصور کتانباف، شهردار کلانشهر اهواز گفت: صرف هزینه در حوزه کتاب و کتابخوانی، سرمایه گذاری بلند مدت است و شهرداری اهواز در مسیر ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و غیره همراه کتابخانه های عمومی خواهد بود.

هزینه کردن در حوزه کتاب و کتابخوانی سرمایه گذاری بلند مدت است

وی افزود: در تهران گام بلندی در ساخت سرای محله انجام شد و در هر محله یک سرای محله بوجود آمد که فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری و غیره انجام می دهند و شهرداری اهواز با الگو برداری از این حرکت خوب، اقدام به راه اندازی سرای منطقه ای در مناطق مختلف شهر اهواز از جمله کیانشهر، کوی رمضان، فرهنگیان، کوی جمهوری، ملاشیه، شهرک آغاجاری کرد که در این سرای محله امکانات کتابخانه ای وجود دارد.

کتانباف بیان داشت: در خصوص صدور پروانه ساختمان، پایان کار و واگذاری زمین های کتابخانه ملاشیه و منبع آب با اداره کل کتابخانه های عمومی همکاری می شود تا مردم این مناطق از کتابخانه های عمومی بهره مند شوند.

هزینه کردن در حوزه کتاب و کتابخوانی سرمایه گذاری بلند مدت است

شهردار کلانشهر اهواز در خصوص پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری اظهار کرد: از آنجاکه صرف هزینه در حوزه کتابخانه های عمومی سرمایه گذاری است، در هفته کتاب برای افتتاح کتابخانه ها و اجرای فعالیت های فرهنگی مبلغی به حساب انجمن کتابخانه های اهواز واریز می کنیم.

این مقام مسئول اذعان داشت: در خصوص واگذاری اتوبوس های سیار حامل کتاب در مناطق کم برخوردار، این آمادگی وجود دارد که در صورت تایید شواری شهر اهواز با همکاری کتابخانه های عمومی این مهم انجام شود.

انتهای پیام/گ

مبارزه با آسیب های اجتماعی در گرو ارتقا فرهنک کتابخوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.