رکود بخش صنعت و از بین رفتن ۴ هزار فرصت شغلی در گلستان

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گلستان از رکود فعالیت‌های تولیدی و از بین رفتن ۴ هزار فرصت شغلی در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ حجت‌الله خلیل‌زاده مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: با راکد شدن فعالیت‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، 4 هزار فرصت شغلی از بین رفت اما با تزریق تسهیلات رونق تولید میزان اشتغال برخی واحدها افزایش یافته و یا تثبیت شده است.

وی با اشاره به وجود 23 شهرک و ناحیه صنعتی در استان گلستان گفت: در استان گلستان 2 هزار و 40 هکتار زمین صنعتی وجود دارد که یکهزار هکتار آن در حوزه اترک واقع شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 8 هزار نفر در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان گلستان مشغول به کار هستند.

خلیل‌زاده درباره میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در واحدهای صنعتی در این مناطق گفت: به طور میانگین برای هر واحد تولیدی نیاز به 1 و1  میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وجود دارد.

وی گفت: 88 درصد واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان به تصفیه خانه دسترسی دارند که در این شاخص استان گلستان رتبه پنجم کشور را دارد.

وی درباره ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی در استان هم افزود: ظرفیت لازم برای ایجاد شهرک‌های تخصصی در استان وجود ندارد و در حال کسب تجربه در این زمینه هستیم درحال حاضر این طرح را برای روستای عطاآباد در دست اجرا داریم که باید ببینیم چه نتایجی در برخواهد داشت.

انتهای پیام/ح

 

کاهش تولیدی در صنعت فرصت های شغلی گلستان را از بین می برد

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.