رئیس اتاق بارگانی استان کرمانشاه :

آثار و نتایجی که F A T F بر اقتصاد کشور دارد

رئیس اتاق بارگانی استان کرمانشاه گفت:بدون شک، تصویب لایحه C F T و پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی (F A T F) نقش حائز اهمیتی در شفاف‌ تر شدن عملکرد اقتصادی ایران دارد.

آثار و نتایجی که F T A F می‌تواند برای اقتصاد کشور داشته باشدبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه اظهار داشت: بدون شک مسئله FATFنباید به لحاظ اقتصادی این قدر پیچیده می‌شد.
 وی با بیان اینکه FATF در چند ماه گذشته به یک مسئله حیاتی در اقتصاد کشور تبدیل و اظهارنظر‌های متفاوتی در باره آن ابراز شد، افزود: بطوریکه برخی از اظهارنظر‌ها این شائبه را ایجاد کرد که برخی از اهمیت پذیرش قوانین بین‌المللی در ارتباطات اقتصادی مطلع نیستند.


رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه عنوان کرد: متأسفانه اشتباه در جایی رقم خورد که بعضی از مسائل تخصصی که باید در جلسات خصوصی بررسی شود به عرصه عام کشیده و همین باعث می‌شود تا هر کسی اجازه اظهارنظر در باره آن مساله تخصصی را به خود بدهد.

کاشفی بیان  کرد: بدون شک، تصویب لایحه CFT و پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) نقش حائز اهمیتی در شفاف‌تر شدن عملکرد اقتصادی ایران دارد و همین امر باعث خواهد شد تا اقبال کشور‌های مختلف هم برای برقراری روابط اقتصادی با ایران بیشتر شود.

وی افزود: در برهه‌ای که ایران به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران و فشار این کشور برای منزوی کردن کشورمان در عرصه اقتصاد و سیاست بیشتر و بیشتر می‌شود، عدم تصویب FATF بهانه‌ای برای اتحادیه اروپاست تا بدون اینکه مسئولیتی متوجه آن‌ها باشد از وعده‌ها و تعهداتی که در قبال ایران و برجام داده‌اند، شانه خالی کنند.

عضو اتاق بازرگانی ایران یادآور شد:، اما تصور نمی‌کنم با جلسه هفته جاری مجلس و تصویب آخرین لایحه این کنوانسیون بین‌المللی، موضوع FATF تمام شده باشد. از اینجای کار به بعد وظیفه نهاد‌های تخصصی از جمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است تا از آثار و نتایجی که FTAF می‌تواند برای اقتصاد کشور داشته باشد، شفاف سازی کنند.

 
انتهای پیام/ز

تصویب لایحه C F T در شفاف‌ تر شدن عملکرد اقتصادی ایران تاثیر  دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۱۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
همانطورکه بادادن انرژی هسته ایمون امتیازات قابل توجهی گرفیتم ومملکت گلستان شد؟؟؟؟!!!
آخرین اخبار