هیلی پیش از استعفا به نقض قوانین اخلاق کاری متهم شده بود

یک گروه فعال در حوزه اخلاق حرفه‌ای روز گذشته از هیلی به دلیل پذیرش پرواز‌های خصوصی با هواپیما‌های مجلل از سه سرمایه‌دار، به طور رسمی شکایت کرده بود.

هیلی پیش از استعفا به نقض قوانین اخلاق کاری متهم شده بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روز سه شنبه بلافاصله پس از اعلام خبر غیرمنتظره و تعجب برانگیز کناره‌گیری نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، گمانه‌زنی های محافل سیاسی و رسانه‌های آمریکا و جهان درباره دلایل این اقدام ناگهانی آغاز شد. در حالی که هیلی مسائل خانوادگی را دلیل کناره گیری خود اعلام کرد، برخی گزارش ها حاکی از آن است که او احتمالاً به دلیل متهم شدن به نقض قوانین کاری از سمت خود استعفا کرده است.

به نقل از دیلی میل، گروه «شهروندان حامی مسئولیت‌پذیری و اخلاق در واشنگتن» روز گذشته (دوشنبه) از نیکی هیلی، به دلیل نقض اخلاق حرفه ای کارکنان دولت و پذیرش پروازهای خصوصی با هواپیماهای مجلل از سه سرمایه‌دار، به طور رسمی شکایت کرده بود.


بیشتر بخوانید: نیکی هیلی از سمت خود استعفا کرد


هیلی که به همراه همسرش از این هواپیماها برای پرواز میان کارولینای جنوبی و شهر واشنگتن استفاده کرده بود، سال 2017 در فرم های دولتی به این پروازها اشاره کرده بود. اما چنین پروازهایی تاکنون چند مقام دیگر دولت ترامپ را نیز گرفتار کرده است؛ تا جایی که این موضوع در نهایت به کناره گیری تام پرایس، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، انجامید. هیلی مدعی شده است به دلیل آنکه با مالکان این هواپیماها روابط شخصی دارد، با استفاده از آنها قوانین اخلاق کاری کارکنان دولت را نقض نکرده است.

قوانین اخلاق کاری کارکنان دولت را از پذیرش هدایا به دلیل منصب هایی که دارند، منع می کند.

بر اساس برآورد گروه شهروندان حامی مسئولیت‌پذیری و اخلاق در واشنگتن، هزینه این پروازهای مجلل ده ها هزار دلار بوده است. هیلی مدعی شده هزینه این پروازها 3200 دلار بوده است. این در حالی است که برآوردها نشان می دهد در صورتی که تنها هیلی و همسرش مسافران این هواپیماها بوده اند، پروازهای آنها 24 هزار دلار هزینه در بر داشته است.

انتهای پیام/

دلیل استعفای نیکی هیلی

برچسب ها: آمریکا ، دولت ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار