عبدالله عبدالله:

صلح افغانستان وابسته به میزان موفقیت در امر مبارزه با «مواد مخدر» است

رئيس اجرائی دولت وحدت ملی تاکید کرد که تامین صلح وابسته به میزان موفقیت ما در امر مبارزه با مواد مخدر است.

صلح افغانستان وابسته به میزان موفقیت در امر مبارزه با «مواد مخدر» استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئيس اجرائی دولت وحدت ملی در نشستی با سفرا، نمایندگان کشورهای بین‌ المللی و منطقه ای، سازمان های بین المللی و نهادهای داخلی فعال در زمینه مواد مخدر تاکید کرد که تامین صلح وابسته به میزان موفقیت ما در امر مبارزه با مواد مخدر است.

در این نشست استراتيژی منطقه‌ای مبارزه با مواد مخدرمورد بحث و بررسی قرار گرفت. هدف از تدوین این استراتژی، هماهنگی و انسجام فعالیت‌های مشترک منطقه ای و بین‌ المللی در امر مبارزه با مواد مخدر در یک چارچوب منظم عنوان شده است.

عبدالله عبدالله با اشاره به ضرورت بازبينى تجربه‌های موفق و ناکام گذشته در مبارزه با مواد مخدر گفت: نباید روحیهٔ همکاری میان کشورها در امر مبارزه با مواد مخدر تحت تأثیر مسایل دیگر قرار گیرد.

رئيس اجرائی دولت وحدت ملی بدون ذکر نام کشورى، خاطرنشان کرد که برخی از کشورها کمترین مسئولیت را نمی‌گیرند ولی تمام ملامتی را متوجه افغانستان می‌سازند در حالیکه مسیر ترانزیت و قاچاق مواد پیش ساخت مخدرند.

وی مواد مخدر را یک تهدید فرامرزی و جهانی خواند و گفت: یکی از دلایل تداوم جنگ، تمویل گروه‌های تروریستی با استفاده از عواید مواد مخدر است. از این رو، تامین صلح وابسته به میزان موفقیت ما در امر مبارزه با مواد مخدر است.

به گفته وی، مبارزه با معضل مواد مخدر نيازمند اقدامات مشترک و هماهنگ جهانی است و استراتژی ياد شده برای رسیدن به نتایج بهتر کمک می‌کند.

عبدالله عبدالله افزود که تعهد حکومت وحدت ملی در امر مبارزه با مواد مخدر محکم و پایدار است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار