سناتور دموکرات: استعفای هیلی نشانه هرج و مرج در سیاست خارجی دولت ترامپ است

عضو دموکرات مجلس سنای آمریکا استعفای ناگهانی نماینده این کشور در سازمان ملل را نشانه‌ای از وجود هرج مرج در سیاست خارجی دولت دانست.

سناتور دموکرات: استعفای هیلی نشانه هرج و مرج در سیاست خارجی دولت ترامپ استبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبر هیل، باب منندز، سناتور ایالت نیوجرسی و عضو کمیته روابط خارجی سنا روز گذشته اعلام کرد استعفای نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل حاکی از هرج و مرج در سیاست خارجی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور است.

سناتور منندز نگرانی‌های را در خصوص «خلا رهبری» اعلام کرد که پس از استعفای نیکی هیلی از سمت نمایندگی دائم آمریکا در سازمان ملل برجای می‌ماند.

سناتور منندز، از منتقدان دولت ترامپ، روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: استعفای امروز هیلی نشانه‌ی دیگری از هرج و مرج در بخش سیاست خارجی دولت ترامپ است. من عمیقا نگران خلا رهبری پس از استعفای هیلی هستم و کناره گیری او امنیت ملی ما را در این برهه از زمان، که آشفتگی‌های دولت ادامه دارد، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ترامپ پیشتر در روز سه شنبه اعلام کرد هیلی تا پایان سال میلادی جاری دولت را ترک می‌کند و تاکید کرد که جدایی او از دولت در شرایط خوبی صورت گرفته است. نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز برنامه بعدی خود را اعلام نکرد و شایعات مربوط به حضور او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را تکذیب کرد.

استعفای غیرمنتظره هیلی همچنین باعث غافلگیری جمهوری‌خواهان شد و گمانه‌زنی‌های بسیاری را درباره علت این تصمیم او مطرح کرد. 

روز گذشته ترامپ ابراز امیدواری کرد که هیلی با سمت جدید به دولت او بازگردد. هیلی نیز از ترامپ برای انتخاب او برای تصدی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل تشکر کرد. هیلی از سال 2017 به عنوان بیست و نهمین نماینده آمریکا در سازمان ملل حضور داشت. پیش از آن او فرماندار کارولینای جنوبی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار