ورود انواع کشنده‌های سنگین در جاده هراز و چالوس ۱۹ و ۲۰ مهرماه ممنوع

رئیس پلیس راه مازندران از ممنوعیت آمد وشد انواع تریلر، کامیون و کامیونت ۱۹ و ۲۰ مهرماه در جاده‌های هراز و چالوس خبر داد.

سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه آمد وشد خودرو‌ها هم اکنون در جاده‌های هراز، چالوس، سوادکوه، کیاسر و محدوده درون شهری عادی و روان است، گفت: آمد و شد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از جاده کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

وی افزود: رفت و آمد همه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ تا ۲۴ امروز پنجشنبه و فردا جمعه ۱۹ و ۲۰ مهر از جاده هراز ممنوع شد.

رئیس پلیس راه مازندران گفت: رفت و آمد موتور سیکلت به جزء موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی تا ساعت ۶ روز شنبه ۲۱ مهر از جاده‌های کرج – چالوس، هراز، سوادکوه و جاده تهران – سمنان – مشهد و برعکس ممنوع شد.

سرهنگ قدمی افزود: به منظور کاهش بار ترافیکی و افزایش ایمنی مسافران جاده چالوس از ساعت ۱۴ فردا از کرج به مرزن آباد ممنوع و از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به کرج یکطرفه می‌شود.

وی گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران نیز از تلفات ۱۸۳ نفر در اثر حوادث رانندگی چهار ماه امسال در استان خبرداد و گفت: در راستای کنترل و کاهش آمار تصادفات در جاده‌های برون شهری، رعایت نکات ایمنی از قبیل: بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان و نیز مکالمه نداشتن با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ضروری است.

وی افزود: ۳۶ موتور سوار نیز در این مدت در حوادث ترافیکی مازندران جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد کاهش داشت.

عباسی گفت: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در چهار ماهه امسال بود که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه جاده چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

انتهای پیام/ آ

اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار