با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور؛

۳ میلیارد تومان به باز سازی و احیای سینما‌های ارومیه اختصاص یافت

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار جهت باز سازی و احیا‌ی بافت فرسوده سینما‌های شهرستان ارومیه را صادر کرد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ با پیگیری‌های حوزه هنری آذربایجان غربی و درخواست «سید هادی بهادری»، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور اختصاص سه میلیارد تومان، جهت باز سازی و احیا‌ی بافت فرسوده سینما‌های شهرستان ارومیه را صادر کرد.


رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ اظهار داشت:این دستور در راستای رشد و توسعه فرهنگی این شهر و پیگیری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از محل کمک‌های فرهنگی محقق شده است.

 از ۱۹ سینمای استان تنها سه سینما در ارومیه فعال است


احد هوشمند قره باغ افزود: استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه از مراکز استانی پیشتاز در عرصه ساخت سینما در بین مراکز استانی کشور است که در دهه‌های گذشته از شش سینمای فعال در این شهرستان که قدمت آن‌ها به سال‌های ۳۰ و ۴۰ شمسی می‌رسد، در حال حاضر تنها سه سینما تحت نظر حوزه هنری به حیات خود ادامه می‌دهند و نیاز شدید به باز سازی و احیا بافت فرسوده خود دارند.


آذربایجان غربی در سال‌های گذشته ۱۹ سینمای فعال در شهرستان‌های تابعه استان داشت که امروز از این تعداد، فقط سه سینما با بیش از نیم قرن سابقه در شهرستان ارومیه به فعالیت خود ادامه می‌دهند و نیاز مبرم به باز سازی اساسی بر اساس معیار‌های روز و جهانی هنر سینما دارند.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.