مسافر توریستی تا چند هفته آینده به فضا می‌رود + تصاویر

برانسون، بنیان‌گذار شرکت ویرجین گالاکتیک اعلام کرد در چند هفته آینده، اولین فضاپیمای توریستی این شرکت به فضا پرتاب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سر ریچارد برانسون، بنیان‌گذار شرکت ویرجین گالاکتیک اعلام کرد که شرکتش تنها چند هفته با ارسال اولین سفینه فضایی توریستی به فضا فاصله دارد.

طبق گفته ریچارد برانسون، رئیس و بنیانگذار میلیاردر شرکت ویرجین گالاکتیک، این سفینه فضایی اولین سفر خود را به فضا تا چند هفته دیگر انجام خواهد داد.

ارسال مسافر توریستی به فضا تا چند هفته آینده

برانسون در مصاحبه‌ای با CNBC اعلام کرد که زمان اولین پرواز سفینه فضایی شرکتش چندان دور نخواهد بود، او گفت: نه در ماه‌های آینده بلکه در چند هفته آینده اولین فضاپیمای توریستی این شرکت به فضا پرتاب خواهد شد.

او هزینه سفر هر مسافر توریست به فضا را 250هزار دلار اعلام کرده است.

برانسون در سال 2004، شرکت ویرجین گالاکتیک را تاسیس کرد، هدف او در ابتدا ترتیب دادن پروازهای زیرمداری برای مردم عادی تا سال 2009 بود، اما نقشه‌ها و عملی شدن اهداف شرکت بارها به تعویق افتاد و درنهایت 2014، حادثه ای مرگبار مانع از تحقق اهداف سر ریچارد شد. او اکنون با الون ماسک و جف بزوس برای ارسال اولین مسافر به فضا وارد رقابت شده است.

ارسال مسافر توریستی به فضا تا چند هفته آینده

برانسون همچنین در مصاحبه با رادیو 4 بی‌بی‌سی مدعی شد که تقاضای زیادی برای انجام سفرهای فضایی تجاری وجود دارد.

سر ریچارد به CNBC نیز گفته بود: «اگر در یک اتاق 10 نفر حضور داشته باشند، 8 نفر از آنها در صورت داشتن توانایی مایل به رفتن و سفر به فضا هستند.»

او این خبر را پس از آن اعلام کرد که گفته شد SpaceX قصد دارد اولین مسافر خصوصی را برای پرواز در اطراف ماه به فضا بفرستد، این ماموریت برای سال 2023 برنامه ریزی شده است و اولین سفر انسان به ماه پس از سال 1972 خواهد بود.

ارسال مسافر توریستی به فضا تا چند هفته آینده

جف بزوس، بنیانگذار آمازون، نیز گفته است که شرکت هواپیمایی فضایی Blue Origin در سال 2019 یک ماموریت فضایی را اجرایی خواهد کرد. البته هنوز مشخص نیست که خدمات ارائه شده شرکت بزوس برای ارائه مسافران و مردم عادی یا فضانوردان طراحی شده است.

گفته شده است که یک میلیاردر 67 ساله متقاضی این سفر شده است.

انتهای پیام/

ارسال مسافر توریستی به فضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار