برگزاری دومین همایش اخلاق در پژوهش

دومین همایش "اخلاق در پژوهش" با حضور دانشگاهیان پنج استان غرب کشور در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام محمدباقر نجفی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : اولین همایش اخلاق و پژوهش در دانشگاه رازی در سال ۱۳۹۰ برگزار شد و دومین همایش نیز فردا (۱۹ مهر) در دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

وی گفت : دراین همایش، اساتید و دانشجویان با جدیدترین مباحث حوزه اخلاق در پژوهش آشنا خواهند شد.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی در ادامه بابیان اینکه توجه به اخلاق در پژوهش از دیرباز در بین علمای اسلامی رایج بوده، گفت: برای تمام کسانی که با مسئله پژوهش آشنا و درگیر هستند، نقش اخلاق در فرآیند پژوهش بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در عصر کنونی الگوی تولید توجه به مسائل دانش بنیان است و مهمترین عامل تولید و خلق ارزش افزوده نیز دانش شده، گفت: راه دستیابی به دانش و نوآوری تحقیق و پژوهش است، لذا اخلاق در پژوهش به عنوان یکی از مسائل این حوزه مورد توجه قرار می‌گیرد.

مظفر چشمه سهرابی دبیرعلمی همایش نیز بابیان اینکه ۳۰۰ میهمان از دانشگاه‌های لرستان، همدان، ایلام، کردستان و کرمانشاه و پارک‌های علم و فناوری منطقه پنج کشور در این همایش یک روزه حضور دارند، افزود: در مراسم افتتاحیه مراسم که صبح فردا (پنج شنبه) برگزار می‌شود، مهدی گلشنی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و ایرج حسینی قائم مقام معاون امور مجلس رئیس جمهور سخنرانی خواهند کرد.

وی در خصوص اهداف برگزاری این همایش نیز گفت: از آنجایی که حرفه پژوهشگری نیازمند یکسری مهارت ها، تخصص ها، اصول و مبانی است، لذا ضروری است که افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، با این مهارت‌ها و چارچوب‌ها آشنایی داشته باشند.

دبیرعلمی همایش خاطرنشان کرد: در این همایش، رعایت نکات اخلاقی پیش از انجام پژوهش، حین پژوهش و بعد از پژوهش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: برگزاری کارگاه آموزشی تخلفات پژوهشی و روش‌ها و ابزار‌های تشخیص سرقت و تقلب علمی از برنامه‌های جنبی این همایش خواهد بود با حضور دانشگاهیان پنج استان غرب کشور در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود.



انتهای پیام/د

حضور پنج استان غرب کشوردر همایش اخلاق در پژوهش

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار