دور دنیا با نوآوران؛

از کاغذ‌هایی که آزمایش خون می‌گیرند تا سلول‌های خورشیدی که با نانو ارتقا می‌یابند

محققان موفق به پیدا کردن روش جدیدی به کمک فناوری نانو شده‌اند که می‌تواند بازده سلول‌های خورشیدی را تا ۷ برابر افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعین در سراسر جهان باعث رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات بپردازیم.

 فناوری جدیدی که سبب رشد چند برابری سلول‌های خورشیدی می‌شود

محققان موفق به پیدا کردن روش جدیدی به کمک فناوری نانو شده‌اند که می‌تواند بازده سلول‌های خورشیدی را تا 7 برابر افزایش دهد در این روش سلول‌‌های خورشیدی پلیمری به کمک نانو تکنولوژی قدرتمند‌تر می‌شوند و می‌تواند تا حدود 58 درصد رشد داشته باشند و همین موضوع سبب می‌شود تا بازدهی آنها بالاتر رود.

از کاغذ‌هایی که آزمایش خون می‌گیرند تا سلول‌های خورشیدی که به کمک نانو ارتقا پیدا می‌کنند

طراحی جوهرهای جدید برای قرار گرفتن در مدارهای الکترونیکی

محققان توانسته‌اند نوع جدیدی از جوهر‌ها را ابداع کنند که می‌تواند در مدارهای الکترونیکی به کار رود، این جوهر‌ها که قابلیت رسانایی دارند و روش‌های جدیدی را برای نوشتن ابداع می‌کنند این جوهر در ابزار مختلف صفحه‌های الکترومغناطیسی‌ قابل استفاده است و همچنین با ذخیره انرژی می‌تواند روش‌های جدیدی برای چاپ ارائه کند.

از کاغذ‌هایی که آزمایش خون می‌گیرند تا سلول‌های خورشیدی که به کمک نانو ارتقا پیدا می‌کنند

 کاغذ جدیدی که بیماری خونی را تشخیص می‌دهد

گروهی از محققان توانستند کاغذ جدیدی برای آزمایش خون طراحی کنند این کاغذ ارزان‌ قیمت قادر است انواع بیماری‌های عفونی را تشخیص دهد و پس از آنکه چند قطره از خون بیمار روی آن ریخته شود تغییر رنگ می‌دهد که بر اساس همین تغییر رنگ می‌توان متوجه شد که فرد بیمار است.

از کاغذ‌هایی که آزمایش خون می‌گیرند تا سلول‌های خورشیدی که به کمک نانو ارتقا پیدا می‌کنند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.