نائب رئیس و دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی:

روند صادرات تجهیزات پزشکی در ایران کند است / تجهیزات پزشکی ایرانی کیفیت بالا و قیمت پایین دارند

کمپانی گفت: روند صادرات تجهیزات پزشکی در ایران کند است و یاید سرعت آن‌را افزایش دهیم.

روند صادرات تجهیزات پزشکی در ایران کند است / تجهیزات پزشکی ایرانی کیفیت بالا و قیمت پایین دارندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا کمپانی نائب رئیس و دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه تجهیزات پزشکی گفت: سامانه الکترونیکی صادرات تجهیزات پزشکی که به دو زبان فارسی و انگلیسی رونمایی شد به خریداران بین‌المللی کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی از شرکت‌ها و محصولات تجهیزات پزشکی ایرانی کسر کنند.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات مهم که می‌تواند اطلاعات تجهیزات پزشکی ایرانی را در اختیار سایر کشورهای دنیا قرار دهد سامانه‌ الکترونیکی تجهیزات پزشکی است؛ تا پیش از این بسیاری از کشورها آمار دقیق و اطلاعات درستی از شرکت‌های صادرکننده تجهیزات پزشکی ایرانی نداشتند اما با راه‌اندازی این سامانه می‌توان اطلاعات درست را در اختیار آن‌ها قرار داد.

کمپانی با بیان اینکه میزان صادرات تجهیزات پزشکی در سال 96، 24 میلیون دلار بوده است گفت: این میزان رقم بزرگی از حجم صادرات کل کشور نیست اما باید توجه کرد که تجهیزات پزشکی به عنوان صنعت هایتک 10 سال است که وارد صنعت جهانی شده است.

به دنبال افزایش صادرات تجهیزات پزشکی هستیم

نائب رئیس و دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران گفت: اغلب کشورهای دنیا اظهار می‌کنند که کشور ایران عمدتا مصرف‌کننده تجهیزات پزشکی است نه تولیدکننده اما ما تلاش می‌کنیم تا صادرات در کشور را افزایش دهیم.

وی گفت: روند صادرات تجهیزات پزشکی در ایران کند است اما حضور در نمایشگاه‌ها قیمت پایین و کیفیت بالا به تسریع روند صادرات تجهیزات پزشکی در کشور کمک می‌کند.

کمپانی پکیج‌هایی که روی تجهیزات پزشکی به خریداران داده می‌شود را یکی از گزینه های خوب برای افزایش صادرات دانست و گفت: کیفیت تجهیزات پزشکی ایرانی بالا بوده و محصولات ما نسبت به سایر نمونه‌های خارجی با همان کیفیت قیمت بسیار کمی دارند و گاهی پکیج‌های ما به یک سوم قیمت‌های اروپایی‌ها می‌رسد.

نائب رئیس و دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران یادآوری کرد: کشورهای آفریقایی و انجمن‌های خیریه دنیا که تجهیزات پزشکی برخی کشورها را تأمین می‌کنند هدف گذاری ما برای فروش محصولات هستند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار