ایجاد موزه تخصصی در مهاباد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از اختصاص یکهزار و 500 متر مربع زمین برای ایجاد موزه تخصصی در مهاباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجانغربی دردیدار با فرماندار شهرستان مهاباد گفت: با توجه به جایگاه مهاباد از نظر میزان برخورداری از آثار و ابنیه های تاریخی، یکهزار و ۵۰۰ متر مربع زمین برای ایجاد موزه تخصصی در این شهر اهدا شده که این سازمان درحال انجام مطالعات طرح محتوایی است.

جلیل جباری افزود: این اداره کل در زمینه ایجاد زیرساختهای لازم برای توسعه گردشگری شهرستان مهاباد قدم های خوبی برداشته و زمینه مرمت و بازسازی بناهای تاریخی این شهرستان فراهم کرده است.

جباری، همچنین با اشاره به اینکه هفت فیلم کوتاه گردشگری درخصوص ظرفیتهای گردشگری شهرهای استان امسال در آذربایجانغربی تولید شده است افزود، این فیلم ها با هدف معرفی ظرفیتهای گردشگری هفت شهرگردشگر پذیر استان تهیه شده و در آنها به جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرهای مهاباد، ارومیه، خوی، سردشت اشاره شده تا در فضای مجازی زمینه معرفی بهتر ظرفیتهای گردشگری این مناطق فراهم شود.

وی، همچنین از تهیه و تولید ۵۰ قطعه کلیپ یک تا دو دقیقه ای از بناها و جاذبه های تاریخی استان خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری فرمانداران این فیلمها را از مجاری رسمی حقیقی و مجازی جهت بهره برداری گردشگران و علاقمندان منتشر کنیم.

ایرج شجاعی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان مهاباد هم در این دیدار با تأکید بر توسعه زیرساخت های گردشگری در مهاباد افزود: اولویت اصلی برنامه های ما درمهاباد با گردشگری است و در این زمینه ازسرمایه گذاران این بخش حمایت می کنیم چرا که با توسعه گردشگری شاهد رونق اقتصادی و رفع بیکاری درجامعه خواهیم بود.

در ادامه این این دیدار غلامرضا عبده بعنوان سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد معرفی شد.

انتهای پیام/ع

اختصاص یکهزار و 500 متر مربع زمین برای ایجاد موزه تخصصی در شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.