عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

در حوزه اقتدار، امنیت و توان نظامی جز ۵ کشور برتر دنیا هستیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امروز فرصت‌هایی در کشور فراهم شده که مایه افتخار و عزت ایران اسلامی است، گفت: در حوزه اقتدار، امنیت و توان نظامی جز ۵ کشور برتر دنیا هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در «بیست و پنجمین مجمع فرماندهان و مسئولین پیشکسوت جهاد و شهادت استان همدان» به یاد سردار سرافراز شهید مدافع حرم سرلشکر حاج حسین همدانی، گفت: یکی از افتخارات و بی‌شک یکی از بهترین روزهای عمر من امروز است که من حضور در شما همدانی‌ها هستم؛ امید است بتوانیم همچون دوران دفاع مقدس خدمت کنیم.

 آغاز مجمع فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و شهادت در استان همدان + تصویر

وی با بیان اینکه برخود تکلیف می‌دانم در این فضاها بخشی از غیرت، شجاعت ، ولایتمداری، مدیریت، از خودگذشتگی و آن چیزی که در هویت و شخصیت هر صالح مصلحی همچون شماست، بیان کنم، گفت: امروز فرصت‌هایی در کشور فراهم شده است، فرصت‌هایی که مایه افتخار و عزت ایران اسلامی است.

 آغاز مجمع فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و شهادت در استان همدان + تصویر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه پیشکسوتان جهاد و شهادت مردانی هستند که با تک تک سلول‌های خود به خداوند باور دارند، بیان کرد: وقتی امام (ره) فرمود راه قدس از کربلا می‌گذرد همین مرردان راه خدا به یقین باور داشتند وعده امام محقق می‌شود که شد، هرچند برخی افراد نادان همان زمان این وعده را مورد تمسخر قرار می‌دادند.

وی با ابراز خرسندی از دیدار همرزمان همدانی خود، افزود: در جلساتی که با اهدافی غیر از جهاد و شهادت تشکیل می‌شود خود را موظف کرده و بر خود تکلیف می‌دانم بخشی از غیرت، شجاعت ولایتمداری و از خودگذشتگی صالحان و مصلحان را بیان کنم.

قالیباف با تأکید بر اینکه مبارزات شما مجاهدان راه خدا باعث عزت مسلمانان و احیای فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) شده است، تصریح کرد: اگر امروز در عرصه‌های مختلف افتخاراتی داریم مدیون فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه هر چند در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی مشکلاتی داریم اما در حوزه امنیت و اقتدار دفاعی و توان نظامی از بُعد هنر جنگ و طراحی سرمایه عظیمی در کشور وجود دارد، ادامه داد: ایران اسلامی در شمار پنج کشور نخست در این حوزه است.

همرزم سردار همدانی در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در زمره 10 کشور اول صنایع نظامی هستیم، خاطرنشان کرد: در زمینه موشک و سکوی پرتاب، ماهواره، پهپاد، جنگ الکترونیک و هوا و فضا افتخارآفرین شده‌ایم و کسب این توفیقات به سبب روحیه جهاد و شهادت است.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس و اظهار نظر برخی برای آتش‌بس به دلیل اعتقاد آنها به قدرت زیاد عراق، یادآور شد: رزمندگان معتقد به یاد دارند چگونه از آن سختی به اوج اقتدار رسیدیم و امروز وعده خود را در اربعین کربلا می‌گذاریم؛ نصرت با یاران خداست.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: امروز جهان اسلام یکپارچه در مقابله با اسرائیل وحدت رویه دارد و نیروهای مقاومت بیخ گوش اسرائیل هستند.

وی با بیان اینکه این قدرت دیپلماسی نیست که گروه 1+5 را پای میز مذاکره نشاند، گفت: به خاطر قدرت ایثار و شهادت این اتفاق افتاد و قدرت آمریکا در منطقه را کف روی آب کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: قدرت‌های ظالم در موضع قدرت هرگز حاضر به مذاکره و مصالحه نیستند و اگر اقتدار ما را پذیرفته‌اند در نتیجه جانفشانی مردان عرصه ایثار و شهادت است.

وی افزود: امروز نیز اگر در مسیر سنت‌های الهی حرکت کرده و به مردم اعتقاد داشته باشیم در حوزه اقتصادی نیز پیروز می‌شویم؛ باید به جوانان اعتماد کنیم که در عرصه‌های نبرد جدید بهتر از ما می‌توانند کار کنند.

قالیباف با تأکید بر اینکه نبرد اقتصادی بسیار سختی در پیش رو داریم، تصریح کرد: همان مردانی که پشت خاکریز نشکستند ممکن است امروز در برابر زن و فرزند خود شرمنده شوند، این را می‌دانیم اما الگوهایی همچون شهید همدانی داریم که یادآور می‌شود فراز و نشیب‌ها می‌گذرد و خداوند رزاق است.

وی در پایان یادآور شد: اگر همان روحیه دفاع مقدس را داشته باشیم و همه چیز را خالصانه در طبق اخلاص بگذاریم خداوند بار دیگر سنت‌های خوب خود را بر ما جاری می‌کند.

انتهای پیام/د.ا

 در حوزه نظامی توان نظامی ایران بسیار قوی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.