پرونده فساد در فوتبال بلژیک وارد فاز جدیدی شد

دادستان های بلژیک اتهام اولین گروه از مظنونان دخیل در رسوایی تقلب و تبانی در فوتبال لیگ دسته برتر این کشور را به آنها تفهیم کردند.

پرونده فساد در فوتبال بلژیک وارد فاز جدیدی شدبه گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،ماجرای فساد در فوتبال بلژیک وارد فاز جدیدی شده است.  پلیس این کشور صبح چهارشنبه ده‌ها مربی، داور و مدیر برنامه را در این کشور و سایر کشورهای اروپایی را به اتهام تقلب و تبانی دستگیر کرد و اکنون خبر رسیده است گروه نخست مظنونان متشکل از 5 نفر تفهیم اتهام شده اند.
گفته شده است که از بین این پنج مظنون ، چهار نفر بابت عضویت دریک سازمان تبه کار و یک نفرهم بابت پولشویی تفهیم اتهام شده اند.
داوری به نام سباستین دلفیریر و مقامات تیم های میشلن و واسلند بورن در میان این پنج متهم هستند.

پس از این که صدها پلیس 44 فقره تفتیش منازل را در سراسر بلژیک، فرانسه، لوکزامبورگ، قبرس، مونته نگرو، صربستان و مقدونیه انجام دادند، بیش از 20 مظنون دستگیر شدند که اکنون تحت بازجویی قرار دارند.

همچنین ساختمان 9 باشگاه فوتبال –اندرلخت، کلوب بروخه، خنک ،کورتیک ، میشلن، اوستنده ، اسپورتینگ لوکرن ، خنت و استاندارد لیژ مورد تفتیش قرار گرفت.
سخنگوی دادستانی فدرال به خبرنگاران در بروکسل گفته است که قاضی پرونده همچنین حکم دستگیری اروپایی را برای استرداد مظنونان بازداشت شده در خارج از کشور را صادر کرده است.

برخی از شناخته شده ترین مدیربرنامه های بلژیک تحت بازجویی درباره قراردادهای نادرست و تبانی هستند.
مجتبی بیات، مدیر برنامه مطرح فوتبال بلژیک، برادر رئیس ایرانی باشگاه شارلوا  که چند بازیکن ایرانی را در ترکیب خود دارد و  در خانه‌اش بازداشت شده بود.

دیژان ولیکوویچ، یکی دیگر از ایجنت های دستگیر شده است که متهم به تبانی با داور برای جلوگیری از سقوط میشلن است.
مدیر مالی این تیم هم به اتهام تبانی دربازداشت به سر می برد.

تحقیقات بر روی مسابقات فصل 2018-2017 متمرکز شده است.


بیشتر بخوانید:چهار سال زندان برای رئیس سابق فدراسیون فوتبال برزیل

 



انتهای پیام/

نخستین مظنونان رسوایی تقلب در فوتبال بلژیک تفهیم اتهام شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.