پایان مرمت مأذنه مسجد حاج‌جعفر آباده‌ای در شهر تاریخی اصفهان

مدیر گروه مرمت امانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان از پایان مرمت و بازسازی مأذنه مسجد حاج‌جعفر آباده‌ای در شهر تاریخی اصفهان خبرداد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور زیرک مدیر گروه مرمت امانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان با اشاره به فرسودگی ملات و مصالح و ریزش تدریجی کاشی های بخش فوقانی مأذنه این مسجد تاریخی گفت: در این طرح مرمتی که در مدت دو ماه انجام شد مرمتگران ابتدا کلیه کاشی ها و مصالح فرسوده را از سطح مأذنه برداشت کرده و سپس سطح چوبی مأذنه که به شدت دچار آسیب شده بود مرمت شد.

 وی با بیان اینکه مرحله بعدی این طرح مرمتی شامل مرمت زیر سازی های بخش کاشی کاری این مأذنه تاریخی بود، افزود: برای مرمت و بازسازی مأذنه مسجد حاج‌جعفر آباده‌ای اصفهان بیش از 200 میلیون ریال هزینه شده است.
مسجد حاج محمدجعفر آباده‌‌ای در سده سیزدهم هجری قمری و در عصر قاجار بنا شده و از جمله مساجد نفیس و ارزشمند اصفهان در دوران قاجار است که توسط حاج محمد جعفر آباده‌ای از روحانیان مطرح اصفهان در محله تاریخی دردشت و در بازار تاریخی اصفهان بازارچه حاج محمد جعفر جنب خیابان عبدالرزاق واقع شده است.
در کتیبه سر در شرقی مسجد تاریخ 1296 هجری قمری ذکر شده که حاکی از اتمام بنای مسجد است
این مسجد تاریخی در سال 1358 به شماره 388 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

 

انتهای پیام/م

 

مرمت مأذنه مسجد حاج‌جعفر آباده‌ای در  اصفهان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.