ممنوعیت خروج مصالح از رودخانه

عضو شورای بخش مرکزی رامسر گفت: دیگر اجازه خروج مصالح از رودخانه را نمی دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مصطفی مکارمی عضو شورای بخش مرکزی رامسر گفت: نداشتن دیواره حفاطتی ، عدم لایروبی رودخانه چالکرود در دو دهه اخیر و همچنین عدم نظارت بمنظور حفظ حریم رودخانه عوامل دخیل در بروز خسارات سیل اخیر است.

وی با بیان اینکه رودخانه چالکرود را نباید یک تهدید دانست بلکه برصتی برای منطقه محسوب می شود افزود: در سالهای اخیر فقط از رودخانه برداشت شده و هیچ کار اصولی در جهت ایمن سازی حاشیه رودخانه انجام نشده است.

مکارمی با بیان اینکه مقدار مصالحی که سالانه از این رودخانه برداشت میشود اگر درست مدیریت شود میتوان بدون استفاده از اعتبارات دولتی سر تا سر رودخانه از چالکرود تا لاته را دیواره سازی کرد، گفت: این عمل مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری تاکید دارند، است.

رییس شورای اسلامی روستای گالش محله افزود: نوع مصالحی که این روخانه با خود می آورد به گفته کارشناسان از مرغوبترین مصالح رودخانه های منطقه است.

وی گفت: جای تاسف است که مصیبت های رودخانه را باید مردم تحمل نمایند ولی بهره اش رادیگران ببرند.

این عضو شورای بخش از مسولان  خواست بیش از این نگذراند مردم آسیب ببینند و افزود: من بعد مردم اجازه نخواهند داد قبل از ایمن سازی اصولی رودخانه برداشتی صورت پذیرد.

مکارمی گفت: از مدیران ذیربط شهرستانی و استانی تقاضا داریم یکبار هم شده به دغدغه های مردم توجه ویژه نموده و اقدام عملی در جهت ایمن سازی رودخانه را در دستور کار خویش قرار دهند.

این عضو شورای بخش مرکزی رامسر افزود: مسئولان جلو تجاوز به حرایم رودخانه را با اقتدار بگیرند تا شاهد تکرار این قبیل حوادث ناگوار نباشیم چرا که عدم اقدام مناسب دراین جهت ضمن آن که خسارات جانی و مالی برای مردم ببار می آورد ، هزینه های چند برابر را نیز بر دولت تحمیل خواهد کرد.

مکارمی گفت: در سیل اخیر خسارات زیادی به باغات کشاورزی ، منازل و راههای روستایی و سایر زیر ساختهای روستاهای شهرستان رامسر وارد شده است.

وی با بیان اینکه انتظار میرود دستگاههای اجرایی ذیربط در رفع مشکلات تسریع نمایند، افزود: ماشین آلات سنگین وارد شده به حوزه روستایی با توجه به حجم خسارات و خرابی ها کافی نیست.

مکارمی گفت: باید در لایروبی رودخانه چالکرود با توجه به شرایط جوی پیش روی تسریع شود.

رییس شورای اسلامی روستای گالش محله از تلاش های شبانه روزی  فرماندار، بخشدار و مدیران ادارات مربوط بویژه مدیران امور توزیع برق و آب فاضلاب و راهداری تشکر و قدردانی می شود و افزود: درجریان سیل اخیر هزینه های ناخواسته زیادی به دهیاری ها تحمیل شده است که انتظار می رود اعتبار ویژه ای در اختیار دهیاری ها جهت جبران این هزینه ها قرارگیرد.

انتهای پیام/ م

خروج مصالح از رودخانه زیر ذره بین قانون

برچسب ها: کشاورزان ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار