وزیر دادگستری:

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باعث کاهش اطاله دادرسی می‌شود

آوایی گفت: دفاتر خدمات قضایی باعث کاهش سفر‌های درون شهری، پیشگیری از مفاسد احتمالی و رفع اطاله دادرسی می‌شود.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باعث کاهش اطاله دادرسی می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا آوایی وزیر دادگستری صبح شنبه در مراسم رونمایی از سامانه خدمات الکترونیک قضایی اظهار کرد: برقراری عدالت یکی از وظایف قوه قضاییه است و تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک گامی در جهت تحقق عدالت است. البته عوامل زیادی برای برقراری عدالت نیاز است تا مردم رضایت داشته باشند.

وی افزود: حُسن رفتار همکاران قضایی و اداری با مردم و اعتماد کامل و بدون شائبه به سلامت کارکنان، توجه و شنیدن همراه با صبر مشکلات مردم به دور از هیجانات اجتماعی و سیاسی باعث افزایش رضایتمندی در مردم می‌شود.

وزیر دادگستری ادامه داد: قوه قضاییه با تمام توان در جایگاهی که قرار دارد، تلاش های زیادی کرده است اما از نظر تبلیغی درست کار نکرده است.

آوایی گفت: دفاتر خدمات قضایی باعث کاهش سفرهای درون شهری، پیشگیری از مفاسد احتمالی، رفع اطاله دادرسی، افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به شکایات می شود.

وی تصریح کرد: انجام رسیدگی در زمان متعارف و عدم اطاله دادرسی غیر قابل توجیه، از اهداف دیگر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است.

وزیر دادگستری افزود: ضمن اینکه سرعت در رسیدگی مهم است اما همیشه سرعت یک امتیاز برای قوه قضاییه نیست و در مواردی اطاله دادرسی در صدور یک رای عادلانه ترجیح دارد.

آوایی بیان کرد:  خدمات الکترونیک قضایی باعث کاهش برخورد و رو به رو شدن طرفین دعوا با هم می شود.

وزیر دادگستری اظهار کرد: موضوع ابلاغ الکترونیک یکی از مهمترین اقدامات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است ولی اینکه این مقدار کافی نیست و برای رضایت مردم باید کارهای بزرگتری در این خصوص انجام شود.

وی اظهار کرد: ما با اسم دین فعالیت می‌کنیم و با این کار توقع مردم را بالا برده‌ایم و می‌گوییم قضاوتی که ما می‌کنیم طبق دین است. هیچ حکومتی و کارگزاران حکومتی اینقدر بارشان سنگین نیست که همه رفتارهای آنها را به پای دین بنویسند.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: بی‌تردید آن مقدار که کار کردیم قابل تقدیر بوده است اما کارهای بزرگتری هست که باید انجام دهیم.

وی در پایان گفت: ما باید هر روز بر رضایتمندی مردم بیافزائیم و وسوسه‌ها، کف زدن‌ها و فحش دادن‌ها نباید ما را از مسیر حق منحرف کند. بدانیم که خدا ناظر بر تصمیمات ماست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار