کاریکاتور واشنگتن پست درباره ترامپ پولکی

روزنامه واشنگتن‌پست با انتشار کاریکاتوری به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره ارجح بودن روابط اقتصادی واشنگتن و ریاض بر موضوع ناپدید شدن روزنامه‌نگار عربستانی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن‌پست با انتشار کاریکاتوری انتقادی از رویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در قبال عربستان سعودی و واکنش وی به ناپدید شدن یا قتل احتمالی جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، در کنسولگری عربستان در استانبول نوشت: ترامپ در سخنرانی انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود «من با عربستان سعودی همراهم و آن‌ها را دوست دارم. آن‌ها از من آپارتمان می‌خرند. آن‌ها ۴۰ و ۵۰ میلیون دلار هزینه می‌کنند. آیا باید از آن‌ها بدم بیاید؟ خیر من آن‌ها را بسیار دوست دارم».

کاریکاتور واشنگتن پست درباره ترامپ پولکی

به نوشته این روزنامه آمریکایی، تضاد منافع دیگری در درون خانواده ترامپ دیده می‌شود و آن هم ارتباط صمیمی جرد کوشنر، داماد ترامپ، با ولیعهد سعودی است.

شایان ذکر است، دونالد ترامپ چند روز پس اعلام کرده بود که عربستان خریدار عمده تسلیحات ساخت آمریکاست و او نمی‌تواند به سبب ناپدید شدن یک روزنامه‌نگار در روابط واشنگتن و ریاض تجدید نظر کند!

خاشقجی که ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست بود، از روز دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است. بنا بر اعلام پلیس ترکیه، او در ساختمان این کنسولگری به قتل رسیده است.


بیشتر بخوانید: کاریکاتور القدس العربی درباره باج‌خواهی آمریکا از عربستان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی کرمانشاه
۲۰:۲۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
لازم باشد خود ترامپ دلال دشداشه عربی داعش را به تن میکند و بخاطر دلارهای آل‌سعود با خنجری که بن‌سلمان به ترامپ هدیه داده و با آن با شیخ‌های وهابی سعودی رقص جنجر میکند با همان خنجر س از بدن تمام روزنامه نگاران نیویورک‌تایمز جدا میکند و از بن‌سلمان پاداش میلیونی میگیرد موضوع این است که ترامپ و خانواده و اطرافیانش معتاد به دلارهای فراوان بن‌سلمان و هدایای طلایی و خنجرهای طلایی و هدایای چندمیلیون دلاری هدیه بن سلمان و شیوخ وهابی و خون‌آشام آل‌سعود و آل‌خلیفه شده‌اند و همین اعتیاد ترامپ و مسئولین دولت او و خانواده و داماد یهودیش که از نزدیکان و حامیان بن‌سلمان و لاپوشانی جنایات او در بین روشنفکران و مخالفان حقوق بشری او و روزنامه نگاران مخالف جنایات اجتمایی و زندانی و شکنجه نمودن جوانان دانشجو و مخالفان سیاسی او هستند و بن‌سلمان وحشیانه تمام مخالفان سیاسی خود در عربستان و در کشورهای دیگر را مثله و قتل عام میکند و بدن آنها را تکه تکه کرده و در ساک مسافرتی برای محو و نابودی اجساد از کشورهای مختلف خارج و با اسید نابود میکند و هیچ اثری از اجساد مخالفان خود باقی نمی‌گذارد
آخرین اخبار